Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Qrisse
Aktiv medlem
Då gissar jag på Tegelviken.
En sökning på eniro.se ger inte mindre än tretton tegelviken i Sverige. Så jag vet inte om du är nära eller inte, men vägen heter i alla fall inte tegelviken.
Ante J
Aktiv medlem
En sökning på eniro.se ger inte mindre än tretton tegelviken i Sverige. Så jag vet inte om du är nära eller inte, men vägen heter i alla fall inte tegelviken.
OK. Jag avsåg Stadsgårdleden vid Tegelviken i Stockholm...
Qrisse
Aktiv medlem
Okej, nej det är inte Stadsgårdsleden, men du är nära.OK. Jag avsåg Stadsgårdleden vid Tegelviken i Stockholm...
Qrisse
Aktiv medlem
Nej, inte Cederdalsgatan heller.Cederdalsgatan?
Qrisse
Aktiv medlem
Mellan Londonviadukten och Danvikstullsbron?
Den här bilden blev nästan svårare för mig är för er, eftersom jag måste kolla upp var alla ställen ligger. Men nej det är inte där heller. Här kommer en till bild från samma ställe.
Bilagor
Qrisse
Aktiv medlem
Är det på mälarsidan då? Söder Mälarstrand?
Vägen som syns på bilden är söder mälarstrand men frågan var vilken väg bilden är tagen från.
Även denna bild är tagen därifrån...
Bilagor
Qrisse
Aktiv medlem
Jag ändrar mig till Monteliusvägen...
Yes rätt! Över till dig...
Ante J
Aktiv medlem
Yes rätt! Över till dig...
Tackar, fast egentligen var det väl Jan-Olof som knäckte gåtan så jag får dela äran med honom. Tack för tipset om bra plats att ta stockholmsbilder föresten. Skall ta mig till Monteliusvägen med kamera snarast.
Jag fortsätter på temat "arenor från luften". Var är vi (i ett flygplan ränas inte som rätt svar)?
Bilagor
Ante J
Aktiv medlem
Man borde flyga mer....
På fråga A tror jag att det är en Boeing, och på fråga B tror jag att du befinner dig över Seoul, Sydkorea.
Boeing var klockrent (!), men Seoul för långt åt öster.
Ante J
Aktiv medlem
Beijing
per
Både Beijing och Seoul är logiska men fel...
Denna bild föreställer stadens flodmynning.
Bilagor