Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Boca Juniors, Argentina La Bombonera?

Fullständigt rätt svar.

Jag hade redan börjat fundera på olika ledtrådar jag kunde lämna, då jag antog att den inte skulle vara den lättaste att gissa. Så som att det uttryckligen är svenska flaggans färger på bilden, men det behövdes tydligen inte.

Över till dig.
 
Tackar!
Det var just på grund av historien om hur grundarna av Bocca Juniors valde klubbfärg efter en båt med den svenska flaggan som gjorde att jag kom att tänka på Bocca Juniors hemmaarena.

Över till an annan arena. Bilden är tagen från en 747 på några tusen meters höjd i lördags morse. Var ligger denna arena?
 

Bilagor

  • grshp.jpg
    grshp.jpg
    69.7 KB · Visningar: 94
Kanske Afghanistan eller Turkmenistan. Jag tycket att platsen bör ligga efter cirkelbågen. Hästanknytning?

Geografiskt är Turkmenistan närmast även om "by" är närmare än "stan" trots att den ligger vid "staden" (ursäkta en , som det kommer att visa sig vara, usel ordvits)

Ja, det är minst sagt hästanknytning till denna plats...
 
Grasshoppers är väl Schweiz......?

Nä, skämt åsido. Har sökt lite grann, och tror att det är Pakistan och en galoppbana vid Rawalpindi.
 
Geografiskt är Turkmenistan närmast även om "by" är närmare än "stan" trots att den ligger vid "staden" (ursäkta en , som det kommer att visa sig vara, usel ordvits)

Ja, det är minst sagt hästanknytning till denna plats...

by ligger ju hyfsat nära stan, och bilden ser ut att föreställa Täby Galopp. Men så många tusen meter lär du väl inte ha varit på om ni inte gick ner väldigt brant på Arlanda. :)
 
by ligger ju hyfsat nära stan, och bilden ser ut att föreställa Täby Galopp. Men så många tusen meter lär du väl inte ha varit på om ni inte gick ner väldigt brant på Arlanda. :)

Inte "många" tusen meters höjd utan "några". Vi gick norr om Lidingö, flög från nordost till sydväst över Täby ,svängde norrut, följde E4 och landade västerifrån på Arlanda. Vi hade alltså en bit kvar till landning när bilden togs.

Gräshoppor är visst traventusiasternas öknamn på galopphästar.

Ordvitsen är så usel så att jag knappt vill påminna om den men TäBY och Stockholm (stan)...

Täby galoppbana är alltså rätt. Med en bättre utrustning och en bättre fotograf så skulle banan bli rätt kul på bild, tror jag.

Över till Qrisse
 
Denna bild är tagen från en svensk väg för ett par år sedan, vilken då?
 

Bilagor

  • m1.jpg
    m1.jpg
    60.4 KB · Visningar: 93
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.