Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Eftersom ingen gissat och jag kommer att vara offline from i eftermiddag så får jag ge en ledtråd till. Stället ligger ett par mil från Uppsala och används främst för konferenser.
 
Hela fikarasten gick ât till att Googla.
Men det är ju fusk, man ska väl helst känna igen platsen.
Det gâr iallafall att hitta platsen.
 
Klart man får googla. Tyvärr går jag offline nu tom måndag så om du kommit fram till Krusenbergs Herrgård får du ta över tråden annars får väl valfri person göra det. Vet inte vilket system som brukar tillämpas...
 
Jag tar mig friheten att lägga ut en bild av ett danskt befästningsverk. Vad är detta?

Bilden tagen i söndags.
 

Bilagor

  • img_2125-b.jpg
    img_2125-b.jpg
    35.6 KB · Visningar: 253
Det är ju kärnan i Helsingborg... på den svenska sidan.. byggt av danskarna.... på den tiden skåne var danskt.....
 
RolandM skrev:
Jag tar mig friheten att lägga ut en bild av ett danskt befästningsverk. Vad är detta?

Bilden tagen i söndags.

Hmmm, ser ut som att du var en bit upp när du tog den, Roland. Fy på dig, du klättrade väl inte på Stenbock? ;) Fin stämning i bilden, förresten.
 
Jag tar upp tråden då. En ledtråd kan kanske behövas: Viktigt då enligt författare.
 

Bilagor

  • 000047.jpg
    000047.jpg
    51.7 KB · Visningar: 182
På't igen med en ny plats. För den är bilden kan jag tänka mig två giltiga svar. Roligast förstås med svaret på vilken "anläggning" huset tillhör.
 

Bilagor

  • gissebild8.jpg
    gissebild8.jpg
    22.8 KB · Visningar: 342
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.