** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, Hot Springs är tyvärr fel.

En liten ledtråd till - stället är med i filmen "Last Action Hero" med Arnold Schwarzenegger.

Qrisse skrev:
Jag kan tänka mig något följande för ett godkänt svar:

1. Namnet på museet
2. Namnet på parken museet ligger i
3. "Smeknamnet" på den sträcka/område i Los Angeles där museet ligger.

Djuren som verkar vara av äldre datum skulle väl nästan kunna platsa i Jurassic Park, är det namnet på parken?

Jag känner till en sträcka i Los Angeles, det är Sunset Boulevard.

Djuren är av äldre datum, det är sant. Men det är inte Jurassic Park, de är betydligt mera "nutida". Det är en plats där man hittat fossiler av de djur som syns på bilden och många andra från istiden. Så många att man påstår att det är den största fyndplatsen i världen av istida djur.

Det ligger inte heller på Sunset Boulevard.

Mastodonter som fastnat i ett gytje eller asfaltshål i Kaliforinen, i nuvarande Los Angeles. Skulle kunna vara vid UCLA?

Natural History Museum får du godkänt för. Bilden är tagen utanför Page Museum vid La Brea Tar Pits. Page museum tillhör mycket riktigt NHM of LA County.

Sträckan som museet ligger på kallas för övrigt "Miracle Mile", där många av Los Angeles museum ligger.

Det var tydligen mycket aktivitet här just nu. Björn har givetvis också rätt, men Roland var ju först och får ta "stafettpinnen" vidare.

Å tackar. Lägger upp en bild av en byggnad som jag undrar vilken det är.

Bilagor

• img_1962l.jpg
    img_1962l.jpg
    56.9 KB · Visningar: 266
Oj, det kan ju verkligen vara var som helst, men eftersom det är en kyrka så gissar jag på att det är på Gotland :)

Den är väldigt lik Eds Kyrka i Upplands Väsby, men det känns som det är nåt som inte stämmer riktigt?

Qrisse skrev:
Den är väldigt lik Eds Kyrka i Upplands Väsby, men det känns som det är nåt som inte stämmer riktigt?

Din känsla är helt riktig, det är något mer än bara känslan som inte stämmer in. Dock är det korrekt att det är en kyrka.

Tack för det, då kör vi denna bild (från Sverige denna gång) och hoppas den inte är alltför lätt.

Bilagor

• sigtuna.jpg
    sigtuna.jpg
    66.7 KB · Visningar: 159
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar