Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Helt rätt. Kör du med husvagn?

"Ett tag var vi inte särdeles beresta, vi hade vart till Askersund och pressbyrån i Gnesta. Men en dag sa jag till frugan vänligt men bestämt, vi skaffar oss en husvagn och därmed jämnt. Det ska va' husvagn..."
 
Hmm, jag har husvagn men den var inte orsaken att jag kände igen Askersund, jag har köpt "fiskburgare" på kajen där ett par gånger.

Tyvärr så är jag inte hemma o kommer åt några bilder så jag låter någon frivillig lägga upp åt mig.
 
Hade jag bara sett den nedersta bilden skulle jag nästan tro att det var Malmö med turning Torso i bakgrunden.... sen tänkte jag nej nej nej.. inte ens där står husen så tätt. Sen såg jag trafikskylten på den översta bilden...
då tänkte jag på Asien.... Är det inte Kineserna som bygger sina hus med stil... Hong Kong kanske ?
 
Asien är rätt, men mycket närmare än Hongkong.

Jag skulle nog föreslå att ni tänker på kålbladspaket med köttfärs i.
 
okej... thailand.... men några städer där känner jag inte till....

Närmare än så kommer jag inte..
 
Turkiets huvudstad är Ankara, skulle ju kunna vara det.
Gissar att det är nån lokal filial av Hilton-kedjan du fotat.
 
Då försöker vi med något på närmare håll. Den här kyrkan tyckte jag var speciell när jag såg den för första gången.
 

Bilagor

  • gissebild7.jpg
    gissebild7.jpg
    35.1 KB · Visningar: 245
Då testar vi med den här... hoppas den inte är för svår (eller för lätt heller för den delen).
 

Bilagor

  • 123.jpg
    123.jpg
    45.9 KB · Visningar: 205
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.