Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Superlätt?! Näe, men allt man kan är lätt..

På Göta kanal kanske? Min gissning ligger på det där lilla samhället en bit från Motala. Är det Borensberg det heter tro?
Men säkert hart jag irrat bort mig och förväxlat platserna efter kanalen..
 
Senast ändrad:
Ok Du får rätt för detta Lotta... Berg's Slussar heter platsen egentligen... men Jag är ganska så säker på att du menade Berg eller hur... =)

Bara att lägga upp en Ny bild Lotta... =)
 
Senast ändrad:
Gunnlaug skrev:
men Jag är ganska så säker på att du menade Berg eller hur... =)
Kanske det:) Inte så lätt att hålla reda på alla namn, men jag vet iaf att jag passerat platsen.

Tyvärr är inte jag och mitt bildarkiv på samma plats nu, så vill någon annan ta över vore det kul.
(I annat fall kan jag ladda upp tidigast i kväll..)
 
Ok, jag kastar mig in i leken med en bild som ni får gissa på; var?

Ledtråd: Största i länet.
 

Bilagor

  • var_1.jpg
    var_1.jpg
    39.8 KB · Visningar: 1,147
Senast ändrad:
Jag vet, jag vet:)

Men får jag skriva vilken när jag fortfarande inte har bildarkivet tillhands?
Kanske måste vänta en timme med svaret tills jag har bild eller?
 
Re: Jag vet, jag vet:)

lottae skrev:
Men får jag skriva vilken när jag fortfarande inte har bildarkivet tillhands?
Kanske måste vänta en timme med svaret tills jag har bild eller?

Hehe.. du kan ju alla bilder jag lägger ut. Men du kan ju vänta ett litet tag innan du avslöjar svaret. Om du inte har en bild på gång nu vill säga.

Fuskis! ;)
 
Re: Re: Jag vet, jag vet:)

Vaddå? Jag råkar ju bara ha bott där uppåt med;) Kyrkan har jag egna kolteckningar av och tornet är rätt speciellt så det var inte så svårt.

Jag rotar fram en bild från nätet, för att Överluleå kyrka är rätt är jag ju övertygad om:) Eller ?
 
Re: Re: Re: Jag vet, jag vet:)

lottae skrev:
Vaddå? Jag råkar ju bara ha bott där uppåt med;) Kyrkan har jag egna kolteckningar av och tornet är rätt speciellt så det var inte så svårt.

Jag rotar fram en bild från nätet, för att Överluleå kyrka är rätt är jag ju övertygad om:) Eller ?

Jaa.. det är rätt! :)
 
Vet inte om denna är lätt eller svår..
Några ledtrådar redan nu ifall att..

Bilden är från en liten by, men en gång i tiden var just denna byn tänkt att utnämnas till stad av en kung. Så blev dock aldrig. Det finns också en mycket känd byggnad från denna byn (dock inte placerad i.)
Många byggnader i byn är till skillnad från den kända jag nämnde i sten så som bilden visar.
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    43.4 KB · Visningar: 1,052
Borde nog ha skrivit delar eller material till byggnaden.
Den är rätt så mycket för hög och stor för att vara förflyttad ända från byn på bilden till den plats där den finns och min förra formulering var därmed lite fel.

Apropå stad så dog kungen som skulle fixa stadsrättigheterna innan han hann genomföra det.

Jag har sett så många bilder på fotosidan från byn och även på byggnaden bilden visar så allt för svår tror jag inte den är väl?
 
Förresten..

Ibland vet man mer om vissa än om andra. Jag visste vilka trakter David är från så det kanske hjälpte mig att lokalisera rätt även om jag själv varit vid båda kyrkorna också. Kanske är fusk ändå..

Fast ibland kan man iof hitta info och få veta saker genom profilerna eller gamla inlägg i forumet med. Samma saker ibland, typ vart personen bor, har bott, har för favoritfotoplatser eller så.
Jag har cykelavstånd till byggnaden på bilden och är där med kameran en hel del:)
(Resten får ni "fuska" er fram till om ni inte känner igen den eller rotar runt i gegrafin utifrån det tipset;) Nu kommer inga ytterligare ledtrådar i kväll.)

(Fast Göta kanal, Trollhättan, Varberg, Helsingborg och Gtbg vet jag ju inte vad fotograferna har för anknytning till förstås;))
 
Senast ändrad:
Anders, fram med det du..
Att ha varit på platsen hjälper ju ofta;)

Ska bli kul att se din bild sen:) även om jag inte kan gissa i kväll..

(vet du byggnaden som järnet gjorts till och kungen med?)
 
Behöver jag skriva rätt ens?;)

Kungen var Karl XII. Han reste genom på väg till Norge men kom ju aldrig hem igen.
Järnet gjordes till Eiffeltornet. Minns jag rätt finns det en skylt i eiffeltornet där det faktiskt t.o.m står (fast sånt ser och minns mest bara folk från trakten här kanske)

Upp med bild nu:)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.