Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
anders_se skrev:
Svårt... om man nu inte varit exakt på platsen. Stilen drar tankarna år Dalarna......
Du befinner dig i angränsande län iaf om du hittar till denna:)

Om en halvtimme överges min dator, men till det har ni gissat rätt väl?;)
 
Kyrkan ligger i samma län som Mårbacka, bilden tråden startade med (som jag självklart tagit om jag hunnit i tid;))
Fast ni måste åka betydligt längre söderut ändå i länet för att hitta rätt. Aningen åt väster också..

Nu drar jag. Har ni inte fixat den till i natt ska ni få sjönamnet också:)
 
Så här kan det se ut vid sjökanten på kvällen:)
(gick inte att redigera in bilden jag glömde i förra inlägget)
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    39.9 KB · Visningar: 1,790
anders_se skrev:
Oj, så många sjöar det finns i sydvästra Värmland...
Javisst finns det. Nu blev jag plötsligt osäker på vilken sjö det var jag skulle tala om;) Kan ha varit Summeln eller kanske var det Harefjorden? Nä, det finns en sjö som heter just bara "Sjö" också, fast rätt säker på Summeln är jag..

Kanske lika bra att nämna att kyrkan ligger inom Säffle kommun också förresten? Det är jag säker på iaf:)
Så vilken kyrka är det nu då?
 
Lotta!
Det verkar vara kört - ingen kommer på platsen. Kan du lägga upp en enklare bild, eller ge fler ledtrådar?

/ep
 
Jag kan lägga upp en på Stockholms slott:)
Nädå, skämt åsido.. Kyrkan ligger iaf i Svanskog och jag har ju laddat upp tre platser på kort tid.
Kan inte någon annan köra så jag får gissa igen?;)

Har du någon Erik?
(gärna från Sunne då så går det fort;))
 
Svanskog! Så har man lärt sig ett nytt ortsnamn igen! Och just när jag skriver det, kommer jag på att jag nog ändå passerat där på MC någon gång på 80-talet...

En ny bild, en ny plats väntar jag på! Lotta, kom igen!

... fast jag vågar knappt rösta, min nya digitalkamrat och jag har inte varit så värst långt i världen ännu...
 
Ok, men då blir det två platser jag vill ha svar på.

1. Vart befinner sig Siljabåten?
2. Vart befinner jag mig? (antal meter över marken bör svaret innefatta också.;))
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    41.8 KB · Visningar: 1,730
anders_se skrev:
... fast jag vågar knappt rösta, min nya digitalkamrat och jag har inte varit så värst långt i världen ännu...
Det gör inget Anders. Vi håller oss ju ändå inom Sveriges gränser så gissa nu, sen kan du ladda upp grannens hus och fråga oss om gatnr;)

Detta är ju kul. Ungefär som favvospelet Globetrotter som jag passar på att rekommendera om någon missat det. Bra när vanliga TP blivit uttjatat..
Man måste inte ha upplevt allt eller dokumenterat allt man upplevt, gissa kan också funka ibland och kameran behöver kanske inte besöka "kända" platser? Eller behöver den?
 
Senast ändrad:
Nej, du har rätt, Lotta!

Jag försöker räkna ut platsen.. men jag känner inte igen höghusen. Och nu ska ju platsen anges mer korrekt... det måste ju, tycker jag, vara i inloppet till Stockholm, men man måste vara mer specifik än så...

Det är inte Ersta-klippan, och det är inte Fåfängan...
 
Hm, spinn vidare på in till Stockholm kanske. Eller ut, eller iaf ett mycket vanligt ställe att se dessa båtar på:)
 
diver1 skrev:
Jag skulle nog säga Siljaterminalen Värtan och ungefär 7 meter över havet:)
Rätt plats förutom höjden då, men den var nog ändå överkurs.

Bilden är tagen från 9:e våningen på Hotell Ariadne så 7 meter skulle behöva multipliceras många gånger.

Din tur:)
 
Vi fortsätter med vatten i bilden och här vill jag bara veta i vilken stad vi är.
 

Bilagor

  • spelet.jpg
    spelet.jpg
    48.8 KB · Visningar: 1,534
De där tornen finns nog i Helsingborg? Helsingör tänkte jag skriva, men så insåg jag.. (har reselett dit en del och borde nog vara säkrare än jag ändå är..)
Men konstverket med gubbarna känner jag inte igen..
 
Men egentligen borde jag avstått gissningen, för jag har inte tid att varken hitta bild eller följa tråden vidare idag.

Någon annan får ta över bilduppladdning nu.
Först ut...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.