Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Här kommer en. Fortsätter på kyrktemat och för att kanske göra det lite svårare väljer jag en bild där kyrkan nästan är gömd bakom träden. Ledtråd: Bilden är tagen idag.
//Anders
 

Bilagor

  • kyrk.jpg
    kyrk.jpg
    45 KB · Visningar: 1,008
Nog var det svårt alltid. Kyrkan ser ut att vara av stavtyp, alltså i trä. Har googlat som 17 men hittar inget. En liiiten ledtråd kanske? Finns den i Sverige?
 
Jag vet nog vilken kyrka det är:)

Börjar på Ö va?

Men jag har inte tid, så nån annan får skriva fulla namnet..
 
OK, jag kör vidare på kyrktemat. Denna är rikgtigt gammal, äldsta delarna från tidigt 1200-tal.
 

Bilagor

  • kyrka 400.jpg
    kyrka 400.jpg
    48.4 KB · Visningar: 887
Senast ändrad:
Är det ingen här eller ingen som kan?

Ny ledtråd: Den är det aktuella länets högsta kyrka med ett torn på 68 meter. Det höga tornet kallas "Gra gasi" och är känt som sjömärke.

Blev det för lätt nu?
 
Öja?

Får mig att inte kunna tänka längre än Gotland typ, fast där vet jag för lite om kyrkorna. Påminner om Öja kyrka iaf, men den är antagligen inte högst i det länet även om det är enda jag kommer på att lägga gissningen på.
 
Nä, jag tar tillbaks gissningen. Det stämmer inte med omgivningen ändå tror jag. Dessutom kanske den jag tänker på inte ens heter Öja även om jag har en bildfil som heter oja..
 
Piha skrev:
Rätt Lotta, Öja kyrka på Gotland är det.
Den hette t.o.m så alltså:)
Men jag tog ju tillbaks gissningen iof.

Måste slå ner datorn till förmån för gympa och möten så någon annan får ta över bilduppladdandet. Själv tänker jag inte ens vara med och gissa förrän efter kl.21.00..
 
Ingen bild än?

Mellanlandar iaf vid datorn så jag slänger väl upp en då, men denna gången "reste" jag in i Finland och följer kyrktemat. Den finska staden där man ser kyrkans topp lång väg räcker för att få rätt.
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    43.7 KB · Visningar: 847
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.