Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
larsten
Aktiv medlem
... Jag trodde att ordet Fanfare kom från Hollänskan och att det kanske fanns en plats med det namnet där. Sökte på Fanfare i Google Maps och fick träff...men det var nog ett gatnamn i Klaaswaal. Visserligen går en kanal gonom byn men jag antar att detta vare helt fel...
Kan det vara i Holland?
Kan det vara i Holland?
digitell
Aktiv medlem
Jag tycker att det liknar Westzaan vid Zaandam, strax norr om Amsterdam i Holland.
Jo, men nu är det inte det.
Qrisse
Aktiv medlem
Och Giethoorn är namnet på platsen. Din tur
Giethoorn ser verkligen läckert ut, måste komma ihåg det ifall man är i Holland någon gång.
Så, till nästa plats i världen... var står den här gubben?
Bilagor
Qrisse
Aktiv medlem
Spontant känns det som Sverige, och efter lite googlande.. Blekinge?
Hmm, vad hittade Google i Blekinge då tro? Det är i alla fall inte i Blekinge och inte i Sverige heller som denne väderspände man förärats en staty.
Det är inte Danmark heller.
Kijana
Aktiv medlem
Hmm, vad hittade Google i Blekinge då tro? Det är i alla fall inte i Blekinge och inte i Sverige heller som denne väderspände man förärats en staty.
Det är lustigt det där, oberoende av varandra har jag och Per varit inne på samma spår. Han gissade på öl, jag funderade på brännvinskungen Smith som har kopplingar till Blekinge.
Nog om detta. Om vi förflyttar oss ytterligare västerut då, till Irland?
Qrisse
Aktiv medlem
Det är lustigt det där, oberoende av varandra har jag och Per varit inne på samma spår. Han gissade på öl, jag funderade på brännvinskungen Smith som har kopplingar till Blekinge.
Nog om detta. Om vi förflyttar oss ytterligare västerut då, till Irland?
Kopplingen till alkohol är inte helt fel, mannen som blivit staty ägde faktiskt en bar ett tag, och så mycket mer är han faktiskt inte känd för trots att stadsdelen han står i uppkallats efter honom.
Irland är dock inte tillräckligt långt västerut.
Qrisse
Aktiv medlem
Då hamnar vi i USA?
Vi hamnar i alla fall i Nordamerika...
Kijana
Aktiv medlem
Ska man utgå från byggnaden i bakgrunden så är det väl mycket mer sannolikt att den finns i Kanada än i Mexiko, om den nu inte finns i USA. I alla fall anser jag det.
Men sen. Mina kunskaper i ämnet berömda barer ägda av bortglömda kanadensare är jäkligt begränsat. En ledtråd, kanske?
Men sen. Mina kunskaper i ämnet berömda barer ägda av bortglömda kanadensare är jäkligt begränsat. En ledtråd, kanske?
Qrisse
Aktiv medlem
Håller med att det ser lite Kanadensiskt ut.
Inte Toronto...men kanske Montreal eller Ottawa. Har aldrig varit i Vancouver...
Jag gissar på Ottawa
Kanada är rätt, men det är inte Ottawa. En till bild från samma stadsdel kanske kan hjälpa till? I alla fall skulle det kunna ge ett uppslag för googling? Tyvärr lite suddig bild, men det var den enda jag hade...
Bilagor