Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
... Jag trodde att ordet Fanfare kom från Hollänskan och att det kanske fanns en plats med det namnet där. Sökte på Fanfare i Google Maps och fick träff...men det var nog ett gatnamn i Klaaswaal. Visserligen går en kanal gonom byn men jag antar att detta vare helt fel...

Kan det vara i Holland?

Jag har ytterligare en bild från platsen och eftersom det var så fint där, vill jag bifoga den. Och Holland är rätt. Dock ej Klaaswaal.

Bilagor

• fototeknik 023.jpg
    fototeknik 023.jpg
    28 KB · Visningar: 123
Hmm, vad hittade Google i Blekinge då tro? Det är i alla fall inte i Blekinge och inte i Sverige heller som denne väderspände man förärats en staty.

Det är lustigt det där, oberoende av varandra har jag och Per varit inne på samma spår. Han gissade på öl, jag funderade på brännvinskungen Smith som har kopplingar till Blekinge.

Nog om detta. Om vi förflyttar oss ytterligare västerut då, till Irland?

Det är lustigt det där, oberoende av varandra har jag och Per varit inne på samma spår. Han gissade på öl, jag funderade på brännvinskungen Smith som har kopplingar till Blekinge.

Nog om detta. Om vi förflyttar oss ytterligare västerut då, till Irland?

Kopplingen till alkohol är inte helt fel, mannen som blivit staty ägde faktiskt en bar ett tag, och så mycket mer är han faktiskt inte känd för trots att stadsdelen han står i uppkallats efter honom.

Irland är dock inte tillräckligt långt västerut.

Ska man utgå från byggnaden i bakgrunden så är det väl mycket mer sannolikt att den finns i Kanada än i Mexiko, om den nu inte finns i USA. I alla fall anser jag det.
Men sen. Mina kunskaper i ämnet berömda barer ägda av bortglömda kanadensare är jäkligt begränsat. En ledtråd, kanske?

Håller med att det ser lite Kanadensiskt ut.

Inte Toronto...men kanske Montreal eller Ottawa. Har aldrig varit i Vancouver...

Jag gissar på Ottawa

Håller med att det ser lite Kanadensiskt ut.

Inte Toronto...men kanske Montreal eller Ottawa. Har aldrig varit i Vancouver...

Jag gissar på Ottawa

Kanada är rätt, men det är inte Ottawa. En till bild från samma stadsdel kanske kan hjälpa till? I alla fall skulle det kunna ge ett uppslag för googling? Tyvärr lite suddig bild, men det var den enda jag hade...

Bilagor

• platsen2.jpg
    platsen2.jpg
    45.7 KB · Visningar: 143
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar