Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Christoffer, sorry jag såg inte ditt inlägg eftersom jag svarade på det andra. Visst är det Olympiastadion i Montreal. OS hölls 1976 men tornet och taket var inte färdiga förrän 1987. Quebeckarna betalade extra skatt på tobak fram till 2006 för att betala för anläggningen, som idag knappt används.

Vem glömmer inte Bernt Johansson defilering framför polismotorcylarna...

Tråden är din
 

Bilagor

  • var3.jpg
    var3.jpg
    28.5 KB · Visningar: 94
Jag har tyvärr inte varit i Montreal men både i Barcelona och München är det ju samma symptom, dvs att oplympiaparkerna i princip är övergivna. Lite tråkigt...

Då plockar vi fram en gammal bild tagen med den gamla analoga pocketkameran. Vilken är platsen?
 

Bilagor

  • platsen4.jpg
    platsen4.jpg
    75.9 KB · Visningar: 87
Gammal bild, gammal stad

Jag känner inte igen denna men tankarna för mig åt Grekland eller södra Italien.
Ör det ett kloster högst upp ?
 
Jag känner inte igen denna men tankarna för mig åt Grekland eller södra Italien.
Ör det ett kloster högst upp ?

Det är inte Italien eller Grekland men gissningen är ju inte så dum. Italien är för övrigt närmare än Grekland...

Mig veterligen har inte byggnaden högst upp använts som kloster men som mycket annat. Idag är det museum och bibliotek.
 
Ledtråden förde mej först till fastan...och då är Cardiz där de har de stora karnevalerna...men det var inte likt...det ligger vid havet...

Sedan kollade jag SVT lördagsprogrammen och hittade bara OS och Melodifestivalerna. Spanien tog väl inget guld i OS ...men efter en stund så började jag fundera om Alcazar möjligen var en plats i Spaien...
Googlade men hittade mest bilder på gruppen...men så kom ett slott efter några bildsider. Ser mycket likt ut.

Jag gissar på Alcazar!!!
 
Ledtråden förde mej först till fastan...och då är Cardiz där de har de stora karnevalerna...men det var inte likt...det ligger vid havet...

Sedan kollade jag SVT lördagsprogrammen och hittade bara OS och Melodifestivalerna. Spanien tog väl inget guld i OS ...men efter en stund så började jag fundera om Alcazar möjligen var en plats i Spaien...
Googlade men hittade mest bilder på gruppen...men så kom ett slott efter några bildsider. Ser mycket likt ut.

Jag gissar på Alcazar!!!

Du har knäckt ledtråden helt rätt, dock är Alcazar namnet på byggnaden högst upp i bild och inte på platsen, men det borde väl inte vara så svårt att hitta nu?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.