Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte vänta lite med mitt svar för att se ifall andra kunde komma med förslag.

Vi verkar dela intresset för Amerikanska Nationalparker och natur.

Jag är ganska säker på att hela området runt Coloradofloden i Arizona och Utah är nationalparker. Jag var inne i Colorado för många år sedan i Rio Grande National Forest. Tror att det ligger ytterligare en mot Utah som jag inte kommer ihåg vad den heter (San Julian...eller San Juan...kanske)

Jag gissar på att vi är i södra Colorado och i RIo Grande National Forest...

Fick kolla Google map och såg att Coloradofloden gick in mycket mer norrut in Colorado. Där har jag aldrig varit...

Black canyon of Gunneson har man ju hört talas om men jag tror det är en National Park. Ser på kartan att Gunneson är en National Forest och plats också...

Kan det vara Coloradofloden vid Gunneson, på väg in mot Black Canyon?

Jag har nog inte spårat ur utan snarare kapsejsat!!!

Trodde först att det var 3 olika utsnitt av samma bild men nu ser jag att de är olika.

Jag har en kollega i USA om Raftat genom hela Coloradofloden vid Grand Canyon med inriktning fotografering. Tror han sa att det fanns fler Rafting ställen utmed Coloradofloden.

WHite Water tror jag var en... Trodde det låg i Utah men det var i Colorado, så vi provar det som en "Eskimåsväng"

Jag antar att det har med guld att göra. Vad jag kommer ihåg låg guldområdena högt upp med små bäckar, t.ex. Trail Creek. Men denna bäck är mycket större och verkar gå mer låglänt...

Vi får se ifall andra kommer med som kan mer om detta... Jag har ju hittills varit ganska ensam om att gissa...

Googlat på gamla järnvägar i Colorado och kom fram till att järnvägen "Durango and Silverton Narrow Gauge Railroad" verkar gå utefter vatten. Denna går dock genom San Juan forest...

Cripple creek och Rio Grande har fina järnvägar med omgivningen passar inte...

Ny utmaning

Efter att ha sett Sverige ta ytterligare 2 fjärdeplatser i OS har jag plockat ut en ny utmaning.

För flickan i bilden är ju detta också en utmaning...

Var är kortet taget?

Bilagor

• _DSC1861_efter.jpg
    _DSC1861_efter.jpg
    48.8 KB · Visningar: 117
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar