Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Rockford Illinois

Kan det vara Rockford Illnois? Dit kom ju många svenskar och jag tror det finns ett museum runt det där.öö
 
Lincoln kommer ju från Illinois. Var i det nya fanstastiska museet i Springfield Illinois sommeren 2008. Mycke sevärt.

Men detta är en annan plats. Lincoln föddes ju i Kentucky men flyttade tidigt till Illinois. Kan det vara Lincoln Log Cabin State Historic Site vid Chaleston, Illnois?
 
Lincoln New Salem

Tycker nog att Log Cabin stämde inte. Mina vänner i USA skulle tagit mej till Petersburg och New Salem där Lincoln också bodde. Vi kom aldrig dit men när jag kollar på websidan tycker jag att husen är mer lika än Log Cabin...
 
Tycker nog att Log Cabin stämde inte. Mina vänner i USA skulle tagit mej till Petersburg och New Salem där Lincoln också bodde. Vi kom aldrig dit men när jag kollar på websidan tycker jag att husen är mer lika än Log Cabin...
Men mina vänner tog mig dit, så jag kunde ta dessa bilder. Du har helt rätt. Din tur igen.
 

Bilagor

  • Image01.jpg
    Image01.jpg
    65.9 KB · Visningar: 84
Nytt bidrag

Tack för fina ledtrådar som successivt ledde oss rätt...

Här kommer ett nytt bidrag. Vilken är platsen. Ledtrådar kommer att ges utmed vägen...
 

Bilagor

  • _DSC2718_efter.jpg
    _DSC2718_efter.jpg
    63.4 KB · Visningar: 80
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.