Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag håller med till 100%. Jag tycker inte det är någon sport att sitta med google och leta upp platser, det känns billigt. Jag lägger bara upp bilder jag tagit själv på resor runt om i världen. Den som känner igen platsen eller har varit där kan lämna korrekt svar utan att sitta och gissa i inlägg efter inlägg.

Då väntar vi på den person som känner igen platsen och som inte behöver googla
 
Jag har varit på 2 i Spanien och den andra är i Navarra utanför Pamplona.

Sedan är det en stor hjälp att läsa, leta, söka och på olika sätt hitta rätt och jag använder nätet, böcker, egna bilder, en kollega på arbetet och slutligen google pic för att få en matchning.
Har inget emot att folk tokchansar men det blir inte samma respekt för deras kunnande då.
Jag ser det som en tävling för mig själv att kunna lista ut olika platser, byggnader, städer eller hus genom att med olika detaljer och ledtrådar komma närmare.
Per - era ledtrådar i textform tycker jag mycket om och det är lika roliga som en bild även om jag får ut mer av ett foto eller en serie foton.

Om man inte gillar att folk tokchansar så behöver man heller inte ge dem fler ledtrådar utan enkelt svara Nej, fel plats.
 
Senast ändrad:
Jag får ge stafettpinnen till Stefan "Clawfinger" för Navarra utanför Pamplona! Varsågod, tråden är din! Alltid roligast om det är en plats man känner igen! Google är för fåtöljglobetrotters ;)
 
Senast ändrad:
Tack

Per - Det värmer.
Maxie - Tack så mycket.

Jag flyger till "någonstans utomlands"i morgon bitti och kommer inte att kunna bevaka tråden så jag släpper den fritt till första bästa och lovar att lägga in en bild från min resa näsat gång jag lyckas vinna.

Vem som helst - varsågod, tråden är fri.
 
Ingen har nappat, så jag tar chansen. Jag har plockat fram min gamla scanner, så nu kan göra nya fräscha, gamla gissningsbilder...

Var kan denna måltid äga rum?
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    38.8 KB · Visningar: 61
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.