Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Ante J
Aktiv medlem
Eller är det Petaling Jaya du vill ha?
Klockrent Jan-Olof! Själv trodde jag att jag var i Kuala Lumpur innan jag kollade lite nogrannare... Det är väl lika illa som att kalla Sundbyberg för Stockholm(?).
Din tur!
janolof
Aktiv medlem
Klockrent Jan-Olof! Själv trodde jag att jag var i Kuala Lumpur innan jag kollade lite nogrannare... Det är väl lika illa som att kalla Sundbyberg för Stockholm(?).
Din tur!
Det kommer en bild framåt kvällen.
Apropå detta med Google och gissningar: Här använde jag Google två gånger, dvs när lösningen var så pass inringad att jag tyckte det var meningsfullt och jag kunde hitta lämpliga sökord.
När Sri lanka var borta ur leken, och jag själv trodde att resten av Främre Indien inte var aktuellt, kändes Malaysia som ett vettigt alternativ (att det var Asien var ju redan klart). Fågeln var inget att Googla på, men miljön stödde teorin, liksom den koloniala stilen på ruinen.
Jag sökte då på " skating malaysia" och fick direkt upp en bild på samma rink, och där angavs att den låg i Kuala Lumpur, så då svarade jag det.
Samtidigt kom Ante med en ny bild och en text, där formuleringen "men då vill jag också veta vad staden heter." gjorde mig misstänksam. Så skulle han nog inte skriva om K.L. Så en googling till, men den var ju lätt när jag hade namnet på skridskobanan.
Gille Spie
Aktiv medlem
Nu är det "framåt kvällen", även om det blev tidigare än jag trodde, så nu kommer en ny bild.
Dresden har vi haft men kanske igen men det var googlesvaret på ticketcentrale och sedan verkar huset att stämma på https://www.ticketcentrale.de/index.php?id=113&templateID=1&action=forward
Senast ändrad:
Qrisse
Aktiv medlem
Nu är det "framåt kvällen", även om det blev tidigare än jag trodde, så nu kommer en ny bild.
Blir lite väl lätt att googla fram när man lämnar texten kvar i bilden. Eller är det en "kuggis"? Jag gissar i alla fall på Kulturpalast i Dresden.
janolof
Aktiv medlem
Blir lite väl lätt att googla fram när man lämnar texten kvar i bilden. Eller är det en "kuggis"? Jag gissar i alla fall på Kulturpalast i Dresden.
Visst är det så. Varsågod.
Gille Spie
Aktiv medlem
Visst är det så. Varsågod.
Här var vi flera på gång - ser fram mot en Qrissebld
Gille Spie
Aktiv medlem
Nej, du var först Gunnar, så kör du. Jag kommer ändå inte ha tid att följa tråden ikväll.
Snabbt hittad i "förrådet" - färgerna åt skogen men..
Sannolikt ej så svårt
Bilagor
Gille Spie
Aktiv medlem
Skall vi börja med Härjedalen och därefter avvakta Ditt svar på frågan om vi är i rätt landsände.
per
Härjedalen är rätt landskap
Gille Spie
Aktiv medlem
Kommer jag närmare rätt svar med hjälp av ordet Veman?
per
Veman ingår i Ljusnans vattensystem.
Platsen/vattendraget vi söker ingår i samma vattensystem men är inte Veman
Gille Spie
Aktiv medlem
Ett försök: Mittån.
Helt rätt. Någon - några km väst om byn Messlingen
Varså god janolof