Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Klockrent Jan-Olof! Själv trodde jag att jag var i Kuala Lumpur innan jag kollade lite nogrannare... Det är väl lika illa som att kalla Sundbyberg för Stockholm(?).

Din tur!

Det kommer en bild framåt kvällen.

Apropå detta med Google och gissningar: Här använde jag Google två gånger, dvs när lösningen var så pass inringad att jag tyckte det var meningsfullt och jag kunde hitta lämpliga sökord.

När Sri lanka var borta ur leken, och jag själv trodde att resten av Främre Indien inte var aktuellt, kändes Malaysia som ett vettigt alternativ (att det var Asien var ju redan klart). Fågeln var inget att Googla på, men miljön stödde teorin, liksom den koloniala stilen på ruinen.

Jag sökte då på " skating malaysia" och fick direkt upp en bild på samma rink, och där angavs att den låg i Kuala Lumpur, så då svarade jag det.

Samtidigt kom Ante med en ny bild och en text, där formuleringen "men då vill jag också veta vad staden heter." gjorde mig misstänksam. Så skulle han nog inte skriva om K.L. Så en googling till, men den var ju lätt när jag hade namnet på skridskobanan.
 
Nu är det "framåt kvällen", även om det blev tidigare än jag trodde, så nu kommer en ny bild.
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    76.2 KB · Visningar: 59
Var vänlig minska storleken på vattensystemet, eller, om det är enklare, ge oss en ledtråd så att tråden kommer igång.

per
 
Hoppsan, hittade jag rätt!

Få se då om jag får några djärva gissningar på denna banala vy...
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    59 KB · Visningar: 77
Om det hade varit kossor och inte hästar på bilden så hade jag gissat på Koh Lanta (kohagen utanför oss ser ut så här) men nu är det nog hästar och då gissar jag på Fors...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.