Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Wien

Vi är åter i Wien och du har fotat Soviet Victory Monument.
De krylliska bokstäverna får en att leta i CCCP men detta är en minnesstaty av de fallna sovietiska soldaterna.
Texten bakom lyder "Evig ära åt hjältarna i den Röda armén som föll i kampen mot de tyska facsisterna" typ.
 
Vi är åter i Wien och du har fotat Soviet Victory Monument.
De krylliska bokstäverna får en att leta i CCCP men detta är en minnesstaty av de fallna sovietiska soldaterna.
Texten bakom lyder "Evig ära åt hjältarna i den Röda armén som föll i kampen mot de tyska facsisterna" typ.

Haha, helt rätt. Hade hoppats den skulle vara lite klurigare. Tråden är din!
 
Den var jäkligt knepig, fick jobba mycket med arkitekturen, språket, färgerna på husen bakom, taken och dess lutning.
Vidare har jag nog kollat igenom alla tänkbara monument i forna CCCP som är byggda efter 1945.Det är en hel del men det som hjälpte mig är att jag varit i Wien och vandrat runt och tyckte husen passade in så jag fick tänka efter om jag sett detta monument och med stort intresse för militärhistoria så satt den.
Tack

Jag släpper tråden fritt då jag tycker det är roligare att jaga än jagas :)
 
Du har haft en jobbig dag Stefan och jag låter Dig vila genom att överta tråden, men påpekas bör, att Du är duktig! Jag fogar in en ny bild efter att ha haft barn och barnbarn på middag med en anständig mängd vin till maten. Vilken är platsen?

per
 

Bilagor

  • fototeknik 066.jpg
    fototeknik 066.jpg
    26 KB · Visningar: 86
HC är ingen registreringsbeteckning som förekommer på svenska fiskebåta och jag hittar deninte heller bland aktuella danska beteckningar men jag gissar danmark i alla fall eftersom Skåne uppenbarligen var på rätt spår.

---/T
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.