Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
janolof
Aktiv medlem
Faktiskt betydligt närmare ditt nuvarande hem.Faktiskt fortfarande väldigt likt mitt barndoms Fors. Samt något tusental ställen till, kanske.. Hästar och hagar får mig att tänka på Sundbyholm(?).
janolof
Aktiv medlem
Dess värre så finns det ju inget som identifierar platsen vad jag kan se. Det skulle säkert gå att plocka fram tusentals bilder som ser ut som denna.
För att utesluta ytterligare någon plats så gissar jag på Täby och kanske Skålhamravägen.
---/T
Närmast hittills, men inte rätt.
Och så är det som i "På spåret", det finns klurigheter i texten.
Ante J
Aktiv medlem
Det var "en djärv gissning" på detta fält där tidigare många beväringar marscherat. Och i fjärran syns Kista Science Tower.
Rätt, och din tur.
Tackar!
Det lustiga var att jag först gissade på Fors där min mormor bodde och så var det rätta svaret Järvafältet där min farmor och farfar bodde. Jag minns de marscherande soldaterna från barndomen. Farmor och Farfar bodde vid militärförrådet vid Eggeby gård. Hur som helst tog jag det på "djärv gissning" och "marscherar vi vidare på fältet ". Jag älskar dessa inbyggda ledtrådar!
Den nya bilden är från en svunnen tid, nämligen femte maj 1981 (tagen med en Agfamatic från 1972).
Bilagor
Ante J
Aktiv medlem
Jag måste rätta mig själv: det är inte den femte maj för det var en tisdag och detta scenframträdande som avbildas var en söndag. Hur som helst är det i maj 1981. Det lustiga är att när jag själv googlade på denna scen så dök det upp en annan bild från just denna spelning som nummer två av alla bilder!
VeraVardig
Avslutat medlemskap
Kumla? Parken?
Ante J
Aktiv medlem
Kumla? Parken?
Inte Kumla men Parken ingår i namnet. Det var här som mamma stod med bullar och rykande choklad...
Olle_Nilsson
Aktiv medlem
Parken som är känd för sina barn. Måste vara Furuviksparken med Furuviksbarnen.
Ante J
Aktiv medlem
Parken som är känd för sina barn. Måste vara Furuviksparken med Furuviksbarnen.
Stämmer precis! Uggla sjöng om Roine Blom från Furuvik, utan nå´n hit och utan publik, men där står mamma, med bullar...
Tråden är din!
Olle_Nilsson
Aktiv medlem
Olle_Nilsson
Aktiv medlem
Det är rätt hav