Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Faktiskt fortfarande väldigt likt mitt barndoms Fors. Samt något tusental ställen till, kanske.. Hästar och hagar får mig att tänka på Sundbyholm(?).
 
Dess värre så finns det ju inget som identifierar platsen vad jag kan se. Det skulle säkert gå att plocka fram tusentals bilder som ser ut som denna.

För att utesluta ytterligare någon plats så gissar jag på Täby och kanske Skålhamravägen.

---/T
 
Dess värre så finns det ju inget som identifierar platsen vad jag kan se. Det skulle säkert gå att plocka fram tusentals bilder som ser ut som denna.

För att utesluta ytterligare någon plats så gissar jag på Täby och kanske Skålhamravägen.

---/T

Närmast hittills, men inte rätt.

Och så är det som i "På spåret", det finns klurigheter i texten.
 
För den som vill ha signifikativa objekt i bilderna kommer här en vy över grönområdet, från en spaningskulle, och se, därborta i fjärran finns ett sigifikativt torn att ta fasta på.
 

Bilagor

  • gissa4.jpg
    gissa4.jpg
    68.7 KB · Visningar: 118
Det var "en djärv gissning" på detta fält där tidigare många beväringar marscherat. Och i fjärran syns Kista Science Tower.

Rätt, och din tur.
 
Det var "en djärv gissning" på detta fält där tidigare många beväringar marscherat. Och i fjärran syns Kista Science Tower.

Rätt, och din tur.

Tackar!

Det lustiga var att jag först gissade på Fors där min mormor bodde och så var det rätta svaret Järvafältet där min farmor och farfar bodde. Jag minns de marscherande soldaterna från barndomen. Farmor och Farfar bodde vid militärförrådet vid Eggeby gård. Hur som helst tog jag det på "djärv gissning" och "marscherar vi vidare på fältet ". Jag älskar dessa inbyggda ledtrådar!

Den nya bilden är från en svunnen tid, nämligen femte maj 1981 (tagen med en Agfamatic från 1972).
 

Bilagor

  • ptns.jpg
    ptns.jpg
    88.2 KB · Visningar: 108
Jag måste rätta mig själv: det är inte den femte maj för det var en tisdag och detta scenframträdande som avbildas var en söndag. Hur som helst är det i maj 1981. Det lustiga är att när jag själv googlade på denna scen så dök det upp en annan bild från just denna spelning som nummer två av alla bilder!
 
Nu är det läggdags här i Thailand så jag lämnar en ledtråd över natten: Magnus Uggla nämner platsen i ett av sina stycken men den är nog mest känd för sina barn...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.