Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tycker inte riktigt det känns spanskt, men eftersom du inte förnekat att det är spanskt så håller jag mig i Spanien och gissar på Valencia.
 
Cartagena är en koppling mellan mig och Jan-Olof. Det torde väl framgå, att jag vänder mig till honom. Anledningen är att vi "träffats" där tidigare i detta forum. Och om han vill kan jag skicka några bilder, Finns alltså ingen koppling till den sökta platsen.

per
 
Haha, okej, jag trodde det var en kommentar till icke googlingsbara ledtrådar :) Bilden känns ju iaf väldigt Europeisk i stilen så är det inte Europa skulle jag gissa att det är någon gammal Europeisk koloni. Kanske är det någon i USA som kopierat eller flyttat något Europeiskt palats?
 
Det visas inget större intresse. Lägger in ytterligare en bild. Om ingen svarat rätt om ett dygn, får någon annan överta tråden.

Jag tycker att det är litet märkligt att Ni ägnar mer uppmärksamhet mot en gul pump eller mot ett sandbygge. Motivet i mina bilder kan Ni ju googla Er fram till, dessutom finns mycken information bakom bilden som är intressant att ta del av. Nästa gång verkar det som om det är mer effektivt att ladda ner en bild som snögubben och att då fråga "vilken är platsen".

per
 

Bilagor

  • K89-395944.jpg
    K89-395944.jpg
    8 KB · Visningar: 74
  • 5E5D4CAD.jpg
    5E5D4CAD.jpg
    13.4 KB · Visningar: 78
Jag har faktiskt googlat massor... staue, fountaine, vintage, postcard osv (även motsvarande spanska ord). men nu har det ju dykt upp så nu måste vi väll klara det. Kul gåta för övrigt med en gammal bild på ett ännu existerande motiv.
 
För att slita lite på ett gammalt skämt: jag gissar på ditt köksbord (frågan gäller ju "var är bilden tagen" och du har ju fotograferat av ett gammalt vykort)...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.