Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hans-Olof

Jag upplever att denna bild har varit med tidigare, och att jag då gissade rätt. Kan även ha fel, men oavsett håller jag tyst.

per
 
Måste först ha tillstånd från trådens ägare. Hoppas att det inte har hänt honom något, han har ju varit borta i flera dagar.

per
 
Måste först ha tillstånd från trådens ägare. Hoppas att det inte har hänt honom något, han har ju varit borta i flera dagar.

per

Nej, men så länge det inte kommer några gissningar har jag ju inget att svara på, men om du Per tror att du vet (som du skrev), så är det ju bara att skriva det.

/J-O
 
Dags att det händer något.

Ett svar på 6 dagar, kanske läge att komma med lite ledtrådar, nya bilder eller eller helt ny bild då folk inte kan eller vill svara på denna tråd.
Det är helt omöjligt att veta vart du fotat denna gruva om man inte varit där själv. Finns inga som helst ledtrådar i fotografiet och det torde ju väl ändå var det som är det mest intressanta för oss.
Uppenbarligen så har ingen av oss varit där och att googla all gruvor som finns i Västmanland och namnge dem en i taget är väl inte meningen med denna ganska härliga lek.
 
Ett svar på 6 dagar, kanske läge att komma med lite ledtrådar, nya bilder eller eller helt ny bild då folk inte kan eller vill svara på denna tråd.
Det är helt omöjligt att veta vart du fotat denna gruva om man inte varit där själv. Finns inga som helst ledtrådar i fotografiet och det torde ju väl ändå var det som är det mest intressanta för oss.
Uppenbarligen så har ingen av oss varit där och att googla all gruvor som finns i Västmanland och namnge dem en i taget är väl inte meningen med denna ganska härliga lek.

Själv tycker jag det är minst lika intressant med de ledtrådar som finns i texten, och tycker inte att allt skall vara googlingsbart - men jag kanske har varit med för länge i den här tråden, även innan Google kom in i bilden.

Som i den aktuella gåtan: Västmanlands län, öster om Skinnskattebergs kommun, järngruva, känd för ett spel en gång i tiden.

Men jag vill inte blockera tråden: Ny bild, först till kvarn.
 
Ett välkänt spel kan leda tankarna till platsen

Har varit borta från Fotosidan ett tag. Trots att det kommit en ny bild att gissa på kan jag inte låta bli att gissa på den här. Jag tycker Jan-Olofs ledtrådar är, just ledande.
Är det Klackberg ?

Obs, jag gör inte anspråk på att få lägga ut en ny bild (om det är rätt).
 
Har varit borta från Fotosidan ett tag. Trots att det kommit en ny bild att gissa på kan jag inte låta bli att gissa på den här. Jag tycker Jan-Olofs ledtrådar är, just ledande.
Är det Klackberg ?

Obs, jag gör inte anspråk på att få lägga ut en ny bild (om det är rätt).
Visst är det Klackberg! Välkommen åter.
 
Jag puffar på lite i tråden...
en till ledtråd: man måste åka båt för att komma till platsen där den gula pumpen finns, så det rätta svaret är namnet på en ö
 
Själv tycker jag det är minst lika intressant med de ledtrådar som finns i texten, och tycker inte att allt skall vara googlingsbart - men jag kanske har varit med för länge i den här tråden, även innan Google kom in i bilden.

Som i den aktuella gåtan: Västmanlands län, öster om Skinnskattebergs kommun, järngruva, känd för ett spel en gång i tiden.

Men jag vill inte blockera tråden: Ny bild, först till kvarn.

Ahh, Jag var inne på Norberg och spelet skulle ju i så fall vara det om Norbergsstrejken och då hade man väl ha kommit ganska nära målet?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.