Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det kanske är jag som är trög... men jag fattade det som att detta fungerade som ett slags stafett, den som gissar rätt blir den som fortsätter med nästa bild, och så vidare... om nu någon hoppar in mitt i och någon gissar rätt där, vem står då i tur? Det var så jag funderade...

Lätt Z:)
Det är ju vattenkraftverket Olidan i Trollhättan.

Är ju kul om tråden är igång. Har du någon bild Anders så lägger inte jag in någon, men annars kanske vi kan köra några andra medan vi väntar på din?

anders_se skrev:
Det kanske är jag som är trög... men jag fattade det som att detta fungerade som ett slags stafett, den som gissar rätt blir den som fortsätter med nästa bild, och så vidare... om nu någon hoppar in mitt i och någon gissar rätt där, vem står då i tur? Det var så jag funderade...

Jo så var det. Nu skrev Anders att vi får vänta nån dag på hans bild så därför hoppade jag in, kanske inte var så lyckat?

lottae skrev:
Lätt Z:)
Det är ju vattenkraftverket Olidan i Trollhättan.

Är ju kul om tråden är igång. Har du någon bild Anders så lägger inte jag in någon, men annars kanske vi kan köra några andra medan vi väntar på din?

Jo det var lätt, för oss som varit där:)

//Larsa

Oki. Upptäckte att jag har på tok för lite arkitektur som kan vara något att gissa på i arkivet, men detta är nog iaf en plats med odds om att någon kan gissa rätt på utan att det blir toklätt.

Fast allt man kan är ju lätt förstås;)

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    44.4 KB · Visningar: 3,123
Hmm, vad tyst det blev..

Föräldrar kanske tar den sedd från förgrunden medan andra kanske tar den lättare på bakgrunden, kanske lättast från ett annat håll än jag plåtat..

Asch då, ingen som gissar....

Jag lovar att massor av fotosidans medlemmar varit där. Träffade själv på en fs-medlem på det där stället i somras som även visade sig bo i samma håla som mig (knappt 10.000 inv.) Lustigt att man måste åka cirkus 20 mil för att träffa den fotograferande "grannen". Men det är ett rätt populärt mål för många förstås.. (inte hålan här då, men där bilden är tagen;))

Behövs fler ledtrådar? På vilken nivå isf?

Ledtråd

Asch, bara för att tråden ska gå vidare och för att jag inte har tid senare att svara på rätt och fel så får ni en ledtråd via ny bild.
Nedanstående bild är plåtad på samma område men några 100m bortåt. Retuscherade bort en text i denna bilden för att det inte skulle bli allt för uppenbart men tror nog ändå rätt gissning kommer snart..

(Och usch så man måste dra i kvalitetsspakarna för forumbilder.)

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    40.9 KB · Visningar: 2,509
Då måste jag bara gissa på Skara sommarland. Fast jag trodde det var längre från Grums än 20 mil. Har dock aldrig varit där och därför ej provat varken trav- eller valfaciliteterna men det ser ju mäkta skoj ut! :)

Helt rätt David:)

Men undrar jag om du kanske hade mer info än bilderna här?;)
Tror det är drygt 20 mil, därav ordet ca. Även det var rätt gissat alltså.

lottae skrev:
Helt rätt David:)

Men undrar jag om du kanske hade mer info än bilderna här?;)
Tror det är drygt 20 mil, därav ordet ca. Även det var rätt gissat alltså.

Kanske det kanske! :)

Jag inser att jag också har lite brist på byggnader i mitt bildarkiv, men här kommer en bild i alla fall och för att göra det lite svårare vill jag även veta namnet på kyrkan samt vilket århundrade den är byggd?

Alltså.
Fråga 1. Vilken plats är det?
Fråga 2. Vad heter kyrkan?
Fråga 3. Vilket århundrade är den byggd?

Bilagor

• var-är-detta.jpg
    var-är-detta.jpg
    31 KB · Visningar: 2,480
Gammelstad kyrkstad utanför Luleå?
Måste jag googla nu för att svara på resten när gissningen kom så snabbt?;)

lottae skrev:
Gammelstad kyrkstad utanför Luleå?
Måste jag googla nu för att svara på resten när gissningen kom så snabbt?;)

Hehe.. okej du slipper. Det är i alla fall rätt. Och kyrkan heter Nederluleå kyrka och är från 1400-talet. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar