Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
oj, trodde inte det var rätt när jag läste starten på tråden, men det är kul med utflykter utrikes också. Jag återkommer med ännu ett slott. Ritat av samma arkitekt som ritade Stockholms Slott...
 

Bilagor

  • 1594stromsholmmini.jpg
    1594stromsholmmini.jpg
    24.3 KB · Visningar: 385
HDFS) (KGS skrev:
Holland? Afsluitdijk (A7) vägen som går rakt genom havet...

Frågan är om man kan säga att den går rakt genom havet då vattnet till höger på bilden är sötvatten (IJsselmeer) och till vänster är Nordsjön med sitt salt vatten. En blandning av sött och salt...
 
Strömsholm är rätt, nu får vi höja svårighetsgraden ;-). Lämnar tillbaka pinnen till dej Tage.

Njae det är väl tveksamt men en fascinerande vägsträcka. Jag körde själv den vägen sommaren 04, så jag kände igen mej.
 
HDFS) (KGS skrev:
Njae det är väl tveksamt men en fascinerande vägsträcka. Jag körde själv den vägen sommaren 04, så jag kände igen mej.

Det är nog så att har man kört där så känner man igen sig. Har själv kört över där två gånger... En åt vardera hållet.
 
Tallbergsbroarna

1919 års järnvägsbro - och bakom den 1994 års järnvägsbro - fotograferad från 1891 års järnvägs- och vägbro, som nu bara är vägbro - med stambanan genom Övre Norrland passerade Öre älv strax norr om Nyåker... "alla hjärtans plats".

1919 års betongbro kallas numera ofta Gevaliabron, efter kaffereklamen med oväntat besök...

Se även http://www.fotosidan.se/pools/view/15/380803.htm

Förlåt att jag inte kunde låta bli att svara på mina favoritbroar, trots att jag inte har någon ortsbild att lägga upp nu. Någon frivillig bilduppläggare?
 
De talar tyska på platsen, men Hansan fanns inte här. Slottet härstammar från samma tidsperiod som Hansan.
 
hmm... läste strandvägen o försökte hitta en ambassad, men icke... o strandgatan i stockholm känner jag inte till... det här blir knivigt. Troligen har jag inte varit på platsen.

Om de inte var med i Hansan kanske man ska dra sej neråt Österrike då. Kastar ur mej Wien bara sådär...
 
HDFS) (KGS skrev:
hmm... läste strandvägen o försökte hitta en ambassad, men icke... o strandgatan i stockholm känner jag inte till... det här blir knivigt. Troligen har jag inte varit på platsen.

Sorry... Hopplös felskrivning eller total felskrivning... Hamngatan 4 ska det vara...

Wien är ungefär rätt breddgrad, men för långt österut...

Edit: *Suck* Rättar till gatan än en gång...
 
Senast ändrad:
Kom på nu att jag nog sett detta slott på en turisttröja någon gång. Måste vara i Vaduz, Liechtensteins huvudstad.
Det ligger i alla fall väster om Wien.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.