Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
KGS
Aktiv medlem
Hallwylska muséet hittade jag där... känt för holländskt och belgiskt måleri... kanske även för nåt mer... tio mil från Luxemburg. Då e man ju i Frankrike o de talar banne mej inte tyska ;-)
Då vänder vi åt andra hållet o hamnar i Nürnburg ungefär... Moseldalen... Satsar på det då.
Gissar mest vilt för att hålla tråden vid liv
Då vänder vi åt andra hållet o hamnar i Nürnburg ungefär... Moseldalen... Satsar på det då.
Gissar mest vilt för att hålla tråden vid liv
Olsin
Aktiv medlem
Kijana skrev:
Kan det vara så enkelt att platsen heter Hallwyl eftersom den aktuella grevén och konstmecenaten hette von Hallwyl.
Visst kan det vara så enkelt. Slottet heter Schloss Hallwyl och ligger vid Hallwiler see strax utanför orten Seengen i kantonen Aargau. Slottet är precis som Hallwylska palatset ett museum.
Så taktpinnen går över till Kenneth.
Kijana
Aktiv medlem
Kijana
Aktiv medlem
Kanske dags för (ännu) en ledtråd i bästa På spåret-stil.
I staden är de väl inte stöddigare än på andra håll, men här vill man inte stiga åt sidan.
Förmodligen var det ingen som läste inlägget när jag presenterade bilden som en ledtråd. Men formuleringen var så fin att det så att säga är på håret att den räknas som ledtråd.
I staden är de väl inte stöddigare än på andra håll, men här vill man inte stiga åt sidan.
Förmodligen var det ingen som läste inlägget när jag presenterade bilden som en ledtråd. Men formuleringen var så fin att det så att säga är på håret att den räknas som ledtråd.