Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Maxell
Aktiv medlem
Husen i bilden påminner om de som finns på Båtsmansgatan i Västervik.Kijana skrev:
Eftersom det varit tyst i tråden ett tag nu så tar jag tillfället till att liva upp densamma med en bild från någonstans i Sverige.
Kijana
Aktiv medlem
Ja, det är helt rätt. Ska inte säga att jag vet exakt vad gatorna heter, men helt klart på Stockholms söder. En bit österut från Medborgarplatsen räknat, och inte så långt från Katarina kyrka tror jag. Tog bilderna i maj -99 så minnet har förbleknat till viss del.
Nu väntar vi på din bild.
Nu väntar vi på din bild.
Gunnlaug
Aktiv medlem
Klockan är gråben... orkar tyvärr inte leta upp någon bild just nu... så kör i vind den som vill ladda upp en ny bild...
TV-serien Söderkåkar var på alla sätt helt underbar... speciellt Sune Magns i rollen som polis Karlsson... Karlsson (Sune) som sprang omkring som en
rödkrullig jätte-baby med en på tok för liten mössa... =)
TV-serien Söderkåkar var på alla sätt helt underbar... speciellt Sune Magns i rollen som polis Karlsson... Karlsson (Sune) som sprang omkring som en
rödkrullig jätte-baby med en på tok för liten mössa... =)
epep
Aktiv medlem
Gunnlaug skrev:
Ja nu har jag ju iofs inmundigat lite vin... men kan det vara taget runt vättern... dvs, min fråga uppmuntrar till en lediZ-trådiZ... =)
Hmm, inte alls kring vättern. Snarare vid havet. Ortens namn uppfattar inte jag som svenskklingande.
Säkert en del segelbåtar som lägger till vid ortens bryggor om sommaren.
Orten var i ett helt annat sammanhang än segling och hav med i tv för någon månad sedan.
Detta är väl i det närmaste ortens "huvudgata".
/ep
epep
Aktiv medlem
anders_se skrev:
Kristianopel?
Helt rätt.
Vad det ledtrådarna eller bilden?
Hur som helt är det din tur att lägga ut en bild.
/ep
anders_se
Avslutat medlemskap
Det var bilden, bygatan, samt din kommentar om osvenskt namn!
I hamnen i Kristianopel samlas under säsong flera hundra MC varje onsdagskväll - tips för MC-åkare!
Medeltidsdagar hålls också varje sommar.
Strax norr om Kristianopel låg den svenska gräns- och hamnstaden Avaskär. Kristianopel har ju fått sitt namn av den danske kong Kristian.
Här kommer min bild som också har anknytning till det dansk-svenska kriget. Utanför denna stad stod ett stort, mycket blodigt slag...
I hamnen i Kristianopel samlas under säsong flera hundra MC varje onsdagskväll - tips för MC-åkare!
Medeltidsdagar hålls också varje sommar.
Strax norr om Kristianopel låg den svenska gräns- och hamnstaden Avaskär. Kristianopel har ju fått sitt namn av den danske kong Kristian.
Här kommer min bild som också har anknytning till det dansk-svenska kriget. Utanför denna stad stod ett stort, mycket blodigt slag...
Bilagor