Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Romana.. nej då jag blev inte det minsta stött....
Tyckte bara att svaren kunde bygga på kunskap...


Eftersom det inte händer så mycket så slänger jag på en bild i karusellen...
 

Bilagor

  • knivslip.jpg
    knivslip.jpg
    43.3 KB · Visningar: 478
Senast ändrad:
ursäkta mig men jag måste ha fått hjärnsläpp eller nått..

Jag har lagt in en bild i fel forum....

sorry men någon annan får ta över..
 
Kanske dags för en ledtråd. Zetterlund, Mangs och Källerud kanske kan ge associationer åt rätt håll. Nu blev det ju väldigt lätt..
 
Ja, det är helt rätt. Ska inte säga att jag vet exakt vad gatorna heter, men helt klart på Stockholms söder. En bit österut från Medborgarplatsen räknat, och inte så långt från Katarina kyrka tror jag. Tog bilderna i maj -99 så minnet har förbleknat till viss del.

Nu väntar vi på din bild.
 
Klockan är gråben... orkar tyvärr inte leta upp någon bild just nu... så kör i vind den som vill ladda upp en ny bild...

TV-serien Söderkåkar var på alla sätt helt underbar... speciellt Sune Magns i rollen som polis Karlsson... Karlsson (Sune) som sprang omkring som en
rödkrullig jätte-baby med en på tok för liten mössa... =)
 
Ok! Här har varit tomt ett tag. Jag slänger in en bild.

Vad heter orten? (jag misstänker att det kan vara lite svårt)
 

Bilagor

  • dsc_0032-liten.jpg
    dsc_0032-liten.jpg
    44.2 KB · Visningar: 355
Ja nu har jag ju iofs inmundigat lite vin... men kan det vara taget runt vättern... dvs, min fråga uppmuntrar till en lediZ-trådiZ... =)
 
Gunnlaug skrev:
Ja nu har jag ju iofs inmundigat lite vin... men kan det vara taget runt vättern... dvs, min fråga uppmuntrar till en lediZ-trådiZ... =)

Hmm, inte alls kring vättern. Snarare vid havet. Ortens namn uppfattar inte jag som svenskklingande.
Säkert en del segelbåtar som lägger till vid ortens bryggor om sommaren.
Orten var i ett helt annat sammanhang än segling och hav med i tv för någon månad sedan.
Detta är väl i det närmaste ortens "huvudgata".

/ep
 
Det var bilden, bygatan, samt din kommentar om osvenskt namn!

I hamnen i Kristianopel samlas under säsong flera hundra MC varje onsdagskväll - tips för MC-åkare!

Medeltidsdagar hålls också varje sommar.

Strax norr om Kristianopel låg den svenska gräns- och hamnstaden Avaskär. Kristianopel har ju fått sitt namn av den danske kong Kristian.


Här kommer min bild som också har anknytning till det dansk-svenska kriget. Utanför denna stad stod ett stort, mycket blodigt slag...
 

Bilagor

  • sparbankenn.jpg
    sparbankenn.jpg
    54.3 KB · Visningar: 295
Fasiken, måste det vara en bild i Sverige?
Har ju inga bilder med mig hit ner kom jag på.

OK, denna är svensk.
 

Bilagor

  • bilden.jpg
    bilden.jpg
    54.2 KB · Visningar: 356
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.