PMD
Aktiv medlem
2) De tillverkade sin första kamera 2004.
Första stillbildskamera, eller första kamera (inklusive videokamera) överhuvudtaget?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
2) De tillverkade sin första kamera 2004.
[...]
Jag har dock inte en aning om vilka försäljningskanaler de använder. Jag har bara sett den i fotoaffärer. Men jag har ju varit väldigt lite utanför huset/lasarettet under de senaste åren, så jag har väl hamnat lite offside förmodar jag...
GoPro var verkligen inget dumt förslag, ztenlund. Det verkar kunna vara vad Martin tänker på...
Jag har dock inte en aning om vilka försäljningskanaler de använder. Jag har bara sett den i fotoaffärer. Men jag har ju varit väldigt lite utanför huset/lasarettet under de senaste åren, så jag har väl hamnat lite offside förmodar jag...
Jag tippar på GoPro.
Det finns bättre stillbildskameror än GoPro (förstås), men halvdassigt tycker jag är att ta i. De håller ganska jämna steg med bra kompaktkameror och har fördelen att kunna användas på andra sätt. Deras första kamera tog som sagt enbart stillbilder
Håller inte med om GoPro att dom skulle vara speciellt innovativa på kamerafronten. Att det är en framgång är det inget snack om, men hur har dom varit innovativa? Dom har en bra bildstabilisator, vad mer har dom kommit på?
GoPro är väl likt Apple väldigt duktiga packeterare. Dvs ta befintlig teknologi och sätta ihop det till en bra kombination.
/Karl
om det är så enkelt att bara packetera varför gör inte konkkurenterna det? o varför dra in apple i detta? att du inte gillar apple är ingen nyhet men dom om några är innovativa. Bland kamera tillverkare anser jag att fuji med sin x serie är innotavia för dom kör sitt eget race o har tagit fram en kamera som är liten behändig med små knivskarp optik som är skarp över hela bildytan vilket inte alla mina proffsgluggar till mina D800 är. Sedan med deras sensor teknik så ser du oftast ingen skillnad på upp till a4-a3 mot ff.
Ja tänk om Fujifilm klippte till med FF-modell, jösses vad skulle hända då, och med MKIII autofokussystem lite senare.
Tja...utan gluggar. Inte mycket.
Håller inte med om GoPro att dom skulle vara speciellt innovativa på kamerafronten. Att det är en framgång är det inget snack om, men hur har dom varit innovativa? Dom har en bra bildstabilisator, vad mer har dom kommit på?
GoPro är väl likt Apple väldigt duktiga packeterare. Dvs ta befintlig teknologi och sätta ihop det till en bra kombination.
/Karl
/Karl
Ja tänk om Fujifilm klippte till med FF-modell, jösses vad skulle hända då, och med MKIII autofokussystem lite senare.
problemet blir då att man hamnar i sonys sits liten kamera jättegluggar. Om jag ändå måste ha stora gluggar med så kan jag lika gärna köra ff dslr hus. Att tro att af ska vara lika bra som i dslr är nog ett önsketänkandet utan jag ser tex fuji som mer som en liten diskret kamera som funkar utmärkt till resefoto.