Jag följer bl.a Nigel Danson och Thomas Heaton samt Photography Life på nätet, vilka är mina inspirations källor. Danson påpekar bl.a man inte skall jämföra sina bilder med de som publiceras på ex instagram, de är redigerade oändligt i LR och PS och är omöjliga att ta "naturell". Det fina med dessa två fotografer är att de visar även sina misslyckade foton och foto turer och kommenterar varför de inte blev bra, vilket jag tycker är ganska unikt. Då ser man att även proffsen har dåliga dagar och tar dåliga bilder som kan vara ur fokus.
Både Danson och Spencer Cox på Photography Life rekommenderar att hitta ett motiv som man själv tycker är vackert (strunta i vad andra skulle tycka) och fotograferar om det flera gånger tills man får rätt ljus och färger och komposition. Danson ger själv exempel på motiv som han fotat ett antal gånger innan han blir nöjd.
Dansons tips är att hela tiden ha en vilja att bli bättre, experimentera , utvärdera och att motivera sig själv. Ge inte upp, fortsätt fotografera !