Annons

Varför säljer folk sina 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Liten anekdot

En vän till mig spelar golf, han brukar berätta om bollar som hamnar så man aldrig kan få iväg dem. Om någon ANNAN gör så, så tänker han alltid plikta ett slag och lyft ut bollen på fairway så går det bättre.

Om han själv skjuter ut bollen så tänker han alltid jag klarar nog av att få iväg den och förlorar nästan alltid på det.

Slutsats du vet aldrig vad som är smart när du själv är involverad.
 
Re: Re: Nytt lockar.

Photocon skrev:

Men att däremot sälja en 350D man kanske haft ganska kort tid och ta det mycket lilla steget upp till 400D och förlora mycket pengar på det är en överloppsgärning, såvida man inte anser att man bara vill ha den. Rent bildmässigt och funktionsmässigt är skillnaden försumbar.

Nu är det jag som känner mig träffad. ;)

Även om modellerna är lika så var den större displayen viktig för mig pga risig syn. Som jag ser det var mitt "fel" att jag köpte 350:n utan att veta om att 400:an var på gång. Hade jag känt till det hade jag givetvis väntat 2 månader med köpet. Nu har jag rättat till den missen, det kostade mig en slant men i mitt fall tyckte jag det var värt det. Jag är kanonnöjd med 400:an och jag hoppas att köparen av min 350 är lika nöjd med sitt köp. Alla är vinnare!

Jag förstår inte riktigt varför så många "oroar" sig för vad andra köper och säljer. Jag tycker det är toppen att det finns en fungerande andrahandsmarknad inom foto! Det är nog få andra hobbies där man kan sälja sina begagnade prylar så pass enkelt till acceptabla priser.

För att återknyta till trådens ursprungliga fråga: Att många (?) säljer sin 350D kan ju helt enkelt bero på att det är en av de mest sålda på marknaden.

Om man har tänkt att uppgradera till något (oavsett vad) är det förhållandevis enkelt att sälja jus nu. Modellen säljs fortfarane som ny vilket gör det lätt för köpare och säljare att bestämma en rimlig prisbild och kameran är fortfarande konkurenskraftig.

Jag gissar att de flesta som säljer en 350D inte byter till en 400D även om så var fallet just för mig.


Mvh
Anders
 
Re: Re: Re: Nytt lockar.

AFJ skrev:
Nu är det jag som känner mig träffad. ;)

Även om modellerna är lika så var den större displayen viktig för mig pga risig syn.
Mvh
Anders

Du behöver inte alls känna dig träffad. Den större displayen är en orsak med viss dignitet.

Däremot vidhåller jag att skillnaden rent bildkvalitetsmässigt är liten.

Och, handen på hjärtat, är det inte så att många trådar i alla forum har den kärnpunkten inbyggda i sig att vi som söker och får mer eller mindre goda råd via varandra just handlar om att spara/spendera sina surt förvärvade slantar på bästa sätt.

Det är nog därför måmga "bekymrar" sig över vad andra medlemmar gör med sina pengar; av ren omtanke om andra (och sig själva, vi är ju alla medlemmar som vill få ut mesta möjliga av vårt intresse).

Ha det bra/Lennart
 
Razorfever skrev:
Blivit och blivit, fotografering har väl alltid varit en materialsport? De finns fotografer som alltid ska ha det senaste och det finns fotografer som struntar helt i utrustningen. Bland amatörer verkar det finnas två tydliga grupperingar. De som fotograferar och de som inte gör det ;)

:D Håller med.
 
Jag tror, tyvärr, att många säljer sina digitala systemkameror eftersom de kanske inte visste vad de gav sig in på -- det rör sig ju ändå om en hel del pengar om kameran bara blir liggande hemma på någon hylla.
 
Ja jag är en prylbög

Hej på er..

tycker detta var en rolig tråd, man kan applicera detta på precis allt. Om man tittar generellt på vilken dator kapacitet som finns i de flestas hem så har de aldeles förmycket minne, processor o lagringskapacitet för deras behov. Men det skall nog vara så. Finns det en nyare modell så vill man ha den.

Man sitter i sin nya bil året efter kommer nyare modellen, DIREKT börjar man titta på den. Jag tror inte att man tar bättre kort med en nyare kamera, men fan håll med om det, det är rätt mycket roligare o gå ut med sin nya kamera. Nu är jag en av sveriges mesta prylbögar, jag ÄLSKAR nya teknik prylar.

Varför skall man ha en massa stålar liggandes på en hylla när man kan köpa en dator/platttv/kamera/mp3 spelare/m.m.

/johan
 
Re: Ja jag är en prylbög

da_flower skrev:
Hej på er..

tycker detta var en rolig tråd, man kan applicera detta på precis allt. Om man tittar generellt på vilken dator kapacitet som finns i de flestas hem så har de aldeles förmycket minne, processor o lagringskapacitet för deras behov. Men det skall nog vara så. Finns det en nyare modell så vill man ha den.

Man sitter i sin nya bil året efter kommer nyare modellen, DIREKT börjar man titta på den. Jag tror inte att man tar bättre kort med en nyare kamera, men fan håll med om det, det är rätt mycket roligare o gå ut med sin nya kamera. Nu är jag en av sveriges mesta prylbögar, jag ÄLSKAR nya teknik prylar.

Varför skall man ha en massa stålar liggandes på en hylla när man kan köpa en dator/platttv/kamera/mp3 spelare/m.m.

/johan

Det finns absolut ingenting som går upp mot en efterfrågestimulerad högkonjunktur :).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.