Annons

Från 90D till både still och video.

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är lite det som är poängen. Höga ISO försämrar inte signal till brusförhållandet. För att få bättre signal till brusförhållande behöver man samla in mer ljus. Detta kan man göra med längre slutartid eller större bländaröppning.
När det gäller fotonbruset så ändras inte det i förhållande till signalen när man förstärker, men elektronikbruset kan påverka signal/brus-förhållandet.

När det gäller fotonbruset så ändras inte det i förhållande till signalen när man förstärker, men elektronikbruset kan påverka signal/brus-förhållandet.
Korrekt. Dock brukar elektronikbruset gå åt andra hållet, så att signal/brus-förhållandet förbättras med högre ISO.

Ordet "ändra" säger inget om åt vilket håll det ändras. :)
Jag tolkade ditt inlägg lite som än invänding mot mitt, och i mitt inlägg skrev jag att höga ISO inte försämrar signal/brus-förhållandet. Men du verkar ju ha koll på hur det ligger till, så det känns inte som jag behöver övertyga dig om något.:)
Ditt inlägg kanske var mer av ett förtydligande.

Nu ligger R6an med ett EF 24-70mm f2.8 II USM här brevid sen ca 3 veckor. Vilken skillnad mot 90D med Sigma 18-35 f1.8. Går att köra med runt ISO6400 innan det motsvarar runt ISO400 på 90D.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar