Falumas
Aktiv medlem
Njae, de bästa synpunkterna på trådskaparens frågor borde han kunna få från folk som mycket länge har använt iMac för foto.
Jag har haft en iMac 3 år på jobbet.
/Karl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Njae, de bästa synpunkterna på trådskaparens frågor borde han kunna få från folk som mycket länge har använt iMac för foto.
Jag har haft en iMac 3 år på jobbet.
/Karl
Det var väl en reaktion ditt inlägg #193, du har väl inte tappat orienteringen map vad du fogat in i tråden?
Korvspad är ordet. Du hävdade ju att PC-anv borde äga tråden. Sen kommer du med argumentet att just du har flerårig iMac-erfarenhet. Personligen har jag lite svårt att se den logiska kopplingen mellan de två argumenten - men korvspad *är* ju lite simmigt.
Mja nu var det faktiskt jag som startade tråden men, men...
Du är medveten om att personangrepp är ett uttryck för argumentsvikt?
Vilka argument då, om jag får be? Att du inbillar dig att det jag med flera säger inte skulle vara sant innebär inte att några "argument" skjutits i sank.Att komma med argument som skjutits i sank för två trådar sedan IGEN känns lite sunkigt minst sagt. Fixa fram vettiga bevis för vad ni påstår eller håll käft, att upprepa sig gör inte det hela mer trovärdigt eller sant.
Att du byggde i7-baserade datorer 6 månader innan den existerade till exempel.Vilka argument då, om jag får be? Att du inbillar dig att det jag med flera säger inte skulle vara sant innebär inte att några "argument" skjutits i sank.
Vi kom ju fram till att det var 2½ år sedan och inte 3. Vad är problemet? Om det var 2½ eller 3 år sedan spelar ingen som helst roll för slutsatsen - att ett flera år gammalt hemmabygge kör cirklar runt den vassaste iMac:en. Att du hänger upp dig på att jag sa 3 år först, men som sagt rättade mig själv sen, är patetiskt.Att du byggde i7-baserade datorer 6 månader innan den existerade till exempel.
Vi kom ju fram till att det var 2½ år sedan och inte 3. Vad är problemet?
Och du fortsätter hänga upp dig på en småsak medans faktum kvarstår att om några månader när det gått 3 år så kommer samma dator vara precis lika mycket snabbare.Problemet är att du skrivit exakt samma sak i andra trådar, även där har folk påpekat att processorn inte fanns då du byggde dina datorer.
Så frågan är kommer du göra det i nästa tråd också?
Och du fortsätter hänga upp dig på en småsak medans faktum kvarstår att om några månader när det gått 3 år så kommer samma dator vara precis lika mycket snabbare.
Jag undrar vems argument som skjutits i sank egentligen. Nej, vänta lite. Du hade inget alls att komma med, nä.
Det är precis lika lätt att kontrollera att en i7 920 revision D0 utan vidare klockas upp till 4GHz med luftkylning. Särskilt med ett moderkort av samma kaliber som mitt Gigabyte EX58-UD5.Frågan är vad mer du hittar på? När du friserar sådant som är så enkelt att kontrollera vad mer hittar du på?
4Ghz kanske det var 2,8Ghz egentligen, om man avrundar uppåt jädrans ordentligt blir väl det 4 eller?
Eftersom möjligheten finns där när det gäller hemmabyggen är det är inte irrelevant. Men jag förstår vad du menar. Å andra sidan skulle gemene säkerligen inte tacka nej till att betala för säg 2.8GHz men få 4.Överklockning är väl ändå helt irrelevant om man ska jämföra datorers prestanda? Överklockning är sånt som datornördar gör för att de kan. Det är inte aktuellt att ta till för gemene man.
Eftersom möjligheten finns där när det gäller hemmabyggen är det är inte irrelevant. Men jag förstår vad du menar. Å andra sidan skulle gemene säkerligen inte tacka nej till att betala för säg 2.8GHz men få 4.
Och nu finns det faktiskt high-end PCs från Asus som har överklockning tillgänglig med ett knapptryck (på chassit), så det är ju inte utom räckhåll för gemene man så att säga.
Men sen är ju iMac-klientelet mer intresserade av att slippa sladdar än att maximera prestanda i alla fall, så...
Nu är det rätt stor skillnad på att montera ihop en dator av delar som är gjorda att monteras ihop på enkelt sätt och att bygga högtalare...eller att bygga vad som helst, för den delen. Det är ju inte direkt nåt byggande med i bilden alls.så...
vi är intresserade av en dator som fungerar utan problem o betalar gärna extra för det speciellt om man är yrkesfotograf o lever på fotot då är driftsäkerhet a&o.
sedan så har jag byggt klart det intresserar mig inte ett smack att bygga ihop en egen dator. Vissa kanske har lite mer (lego) kvar i sig. Att bygga dator är ungefär lika intressant som att bygga egna högtalare visst billigare men bättre?
Ja, "Imac-klientelet" är i huvudsak intresserat av att använda datorn. Inte tävla om att krama ur mest "prestanda".Men sen är ju iMac-klientelet mer intresserade av att slippa sladdar än att maximera prestanda i alla fall, så...