PMD
Aktiv medlem
Nä det kan man fråga sig.
Caps Lock går enkelt att mappa om till att bli Control (i System Preferences) så att Control hamnar på sin naturliga plats.
Senast ändrad:
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä det kan man fråga sig.
Eftersom jag har ett US-keyboard myself, så tänkte jag inte på att det finns konstiga människor som vill ha svenskt tangentbord.Det är ju ett amerikanskt tangentbord
För tre år sen byggde jag en burk med en Core i7 som körs i 4GHz, 6GB 2GHz CL8 DDR3 på ett Gigabyte EX58-UD5 med ett högpresterande nätagg (Thermaltake Toughpower Q-Fan 850).
Den snabbaste iMac:en har en i7:a på 3.4GHz, förvisso på Z68-plattforen (X58:ans efterträdare) med 1.3GHz-minnen och ett laptop-grafikkort och kostar då över 21 tusen spänn. Min burk gick på 13 tusen (utan skärm) för tre år sen...
Dessutom har vi redan tidigare i tråden rett ut att det inte fanns någon Core i7 som kunde köras i 4GHz för tre år sedan.Det sitter en i7 Gen 2 (dvs Sandy Bridge) i iMac vilken utklassar din "gamla" i7 trots skillnaden i klockfrekvens. Du kan inte jämföra Gen 1 och Gen 2 av Core i7 det är som att jämföra äpplen och päron.
Dessutom har vi redan tidigare i tråden rett ut att det inte fanns någon Core i7 som kunde köras i 4GHz för tre år sedan.
Det ser ut så här.
Jag har inte blandat ihop nånting. Det var det tydligen nån annan som gjorde.Bland inte ihop stockhastigheter på processorer i handeln med hur mycket de går att överklocka.
Det svenska alfabetet har fler bokstäver än t ex det amerikanska. Men den största skillnaden mellan svensk och t ex amerikanskt tangentbord är ju att retur-tangenten är två knappar hög på svenskt, två knappar bred på amerikanskt. Antalet tangenter är detsamma.Jag gissar att alla utländska tangentbord har mer symboler än text precis som det svenska.
(Men bilden du refererade till ovan ser ut att visa ett trådlöst Apple-tangentbord snarare än ett MacBook Pro-tangentbord.)
Bilden föreställer visserligen det trådlösa, men det är i princip identiskt med laptop-tangentbordet. Den enda skillnaden är att på en Macbook ligger play- och ljudkontrollerna ett steg längre till vänster (F6 till F11), mata-ut-symbolen på F12 och längst till höger en starta/stäng av-knapp.
Ja, det är sant; var på/av-knappen sitter är olika beroende på modell. Det är nog bara på MBA (som jag råkar använda just nu) som av/på sitter på tangentbordet. Fast det har inget med nationalitet att göra, översta raden är nog identisk.På/av-knappen sitter ute på chassits översta högra hörn.
Hittils inte hittat något sätt att mha Huey få rätt inställning på såväl laptopens som den externa skärmen (samtidigt) - släcker ner laptopskärmen. Tips på lösning?
Jag uttryckte mig oklart - jag släcker ner laptopskärmen för att dölja problemet.
Lätt att påstå, men jag ser ännu inget bevis.
Var hittar du en färdigbyggd allt-i-ett-dator (eller komplett paket) med fullt operativsystem (ingen "home"-variant) enklare programvaror, sandy bridge-processor, thunderbolt, mm, för samma pris.
Skicka en länk så tror jag dig.
/D
Ser kul ut. Fast vad den kommer att kosta vet vi väl inte?Här är den, ingen TB men USB3, 3D-skärm (passiva glasögon), IPS, Blueray, Multi-touch-skärm.
http://www.idg.se/2.1085/1.388647/lg-v300-ar-en-all-in-one-med-3d
/Karl
Ser kul ut. Fast vad den kommer att kosta vet vi väl inte?