intressant
Alltid intressant tycker jag och se hur olika folk värderar sina datorinköp.
Själv i tankarna på en imac som i min åsikt är som nån sa i en annan tråd en macbook pro med inbyggd skärm på ett ungefär iaf.
byggt datorer sen 94 pc då men nu har jag tröttnat orkar inte hålla på, är det billigare ja, kan du få bättre prestanda , ja ifall du är villig och trixa lite om du vill hålla budgeten nere.
Har dock en macbook pro från juni 09 så kör ps och lr på både pc och mac , för att vänja mig med den nya platformen och hittils fungerar det bra.
Skulle kunna köra extern skärm till den men vill ha en extra dator ifall primär datorn går sönder.
varför vill jag då ha en imac, snygg, smidig, enkel att flytta runt , har känt på imac 27tum tidigare så kan inte se några begränsningar att köra det istället för macbook
Självfallet kan jag klara mig med min nuvarande pc bra många år men se ovanstående punkter.
nackdelen med imac är att man inte kan byta graffe utan bara minne samt till viss del hd .
Fördelen med egen byggd pc är att just att du kan bygga in flera diskar , enklare att uppgradera , men oftast om man vill ligga i täten utan att oc så hamnar man på ca 8000.- per gång.
Detta gjorde jag för att kunna spela senaste spelen men detta är något jag knappt gör idag så uppgraderings kraven har minskat men önskan att få det snyggare samt smidigare har ökat.
och behöver man mer hd utrymme så är inte det ett problem, ramminne är inte heller ett problem.
Men allt detta beror ju helt från person till person vilka krav man har och hur man tänker , inget tänk är fel eftersom det är 100 individuellt.
uj , hoppas ni är med på vad jag menar