jonasfj
Avslutat medlemskap
Den här bilden är mer normal i färgerna som jag antar att det såg ut i verkligheten.Värdena är mer normala i varje kanal.
Om man inte ens testat fuji mellanformats kamera hur kan du då veta att din ska vara bättre? Uppenbarligen är din kamera kass på att ställa vitbalansen, annars måste det vara du som inte kan det det.
Jag ställde även ner exponeringen så den inte klipper i vissa delar av molnen som din gjorde. Ligger precis under 255 nu där.
Min definition av blåstick är när en bild ser blåare ut än hur jag upplever scenen.
När ljuset går åt det blåa hållet i verkligheten är det helt ok att bilden också ser lite blå ut.
Min bild visar en övergiven ingång till en stängd baseballarena med ett hotande kallt vinterregn i antågande. Din version berättar en helt annan historia.
Ett enkelt sätt för mig att vara helt säker är att öppna fönstret och jämföra din bild mot vad jag ser och min version är närmre verkligheten.
Jag upplever det inte heller som ett problem att några enstaka fläckar klipper i en kanal. Det finns fortfarande information i de två andra kanalerna. Hade jag förberett bilden för utskrift hade jag gjort det annorlunda.
Jag har aldrig sagt att min kamera är bättre än någon annan kamera, men jag är helt klart nöjd.
För övrigt tycker jag att din överlägsna attityd är tråkig.