Okenfält
Medlem
Har Nikon så dålig service? 2 veckor för Canon.....
/stefan
Lämnade in hus + 5 objektiv i December det tog 26 timmar canon icc mölndal toppen service.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har Nikon så dålig service? 2 veckor för Canon.....
/stefan
Sveriges nu enda Nikonverkstad finns just precis i Stockholm, Nikon Nordic. Felkalibrerad fokus ska täckas av garantin om felet fanns från början.
Uppdatering:
Var på JapanPhoto och fick byta ut 85:an mot en ny som jag även fick testa med kameran på stativ i butiken. Detta exemplar är spot on så nu är det bara att köra =)
Dom andra två gluggarna ligger nära nog att jag kan finjustera till perfektion själv.
=)
Grattis o bra service från butikens sida.
tror att även Hoyas filter är bra men B&W har en fantastiskt hård och lättrengjord yta på sina MRC-filetr som är en fröjd att rengöra. Hoyas filter har jag alltid upplevt att man bara gnuggar runt skiten på glaset. kan ju vara annorlunda nu, men tidigare var det så. Idag kör jag aldrig med filter.Ja jag tyckte det var värt att nämna butikens namn vid så bra service. Inget snack om saken utan fick byta direkt.
Såg ditt inlägg i D800 tråden. Jag ska göra fokustestet och se om mina gluggar sen beter sig lika korrekt med yttre fokuspunkter.
Du kanske bara pratade om problemen med att hitta fokus när du använder dom punkterna?
Sen tänkte jag köpa UV-filter för att skydda mitt dyra glas. Är det B&H som säljer bästa kvaliteten med minst optisk förlust?
Exakt min erfarenhet också. Och det gör, enligt min uppfattning, B+W värda de extra hundralapparna.tror att även Hoyas filter är bra men B&W har en fantastiskt hård och lättrengjord yta på sina MRC-filetr som är en fröjd att rengöra. Hoyas filter har jag alltid upplevt att man bara gnuggar runt skiten på glaset.
Skylight- och UV-filter gör ungefär lika lite nytta på en digitalkamera, förutom att hålla frontlinsen ren då. Något nämnvärt ljustapp får du inte (och inte mer än med ett UV-filter).
Jag skulle aldrig köra med filter på en D800 annat än i smutsiga eller blöta miljöer, men det är förstås ditt val
Men jag gillar generellt sett inte heller att placera glas framför fina gluggar, rent optiskt.