Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad vill du hitta i tomtesäcken?
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
Aramis
Avslutat medlemskap
SunKi skrev:
Kalsonger och stumpor.
HA HA HA!!!
Ja, utrustningen kan ju knappast bli bättre. (Det är nu "kameraväskan" jag tänker på.)
Sinuslinus
Aktiv medlem
Tillgång till mörkrum och mer tid.
jfahlstrom
Avslutat medlemskap
Mer och snyggare motiv ;~}
SmurfMolly
Aktiv medlem
Hej igen tomten... en ny vindruta till bilen skulle vara trevligt.. min har spruckit...
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Hej Tomten,
Om du råkar ha en storformatskamera och en spotmätare till övers så mottager jag dessa vänligen men bestämt vid närmast möjliga julehögtid.
Vänliga önskningar
Richard
(Får jag erbjuda en muta i form av gröt med en rejäl klick smör i för att få min önskan uppfylld?)
Om du råkar ha en storformatskamera och en spotmätare till övers så mottager jag dessa vänligen men bestämt vid närmast möjliga julehögtid.
Vänliga önskningar
Richard
(Får jag erbjuda en muta i form av gröt med en rejäl klick smör i för att få min önskan uppfylld?)
Chano
Aktiv medlem
Hjälp oss Tomten!!
Att Svenska statens Svea Skog inte hugger ner all skog runt sjön.
Man avverkar nu dungarna som är kvar på det man på 70-talet skröt om var Europas största hygge.
15 mil långt och några mil brett. All björk här är också förgiftad/bortsprutad (hormoslyr hette giftet)och finns inte mer.
I dag skryter man inte utan håller hemligt.
Vi är inte många kvar som kunnat hålla stånd mot sveriges skogsbruk.
Min bästa julklapp är att min far (som bor mitt i Lapplands "skogen".kunde få köpa ved av Statliga Sveaskog istället för att måsta köpa den 25 mil bort vid kusten. (ett måste nu när all skog är borta)
Att gamla människor som blivit hotade till tystnad ska få sin rätt tillbaka.
Att gamlingarna som bor kvar i utmarken ska sluta känna sig skyldiga när dom efter ett helt liv i statens tjänst blir tvugna att själa sin ved efter att ha levt ett liv i laglydighet. Men efter protester mot avverkningarna kring sina hus nu inte får köpa ved för överlevnad utan blir tvugna att stjäla ved för sin överlevnad.
(Staten har t o m avverkat träden innanför tomtstaketen)
Att statliga Svea Skog avslutade tankarna på att kalhugga dungen där min far bor.
Att någon vänlig själ från någonstans kom med en filmkamera för att dokumentera hur svenska staten avverkar skogen så människor måste flytta.
Att statens skogbolag slutade hota:
Du får inget arbete mer om du motsätter dig avverkningen.
Du får inte köpa ved om du ......
Du får ingen fiskerätt om du......
Du får ingen jakträtt om du.....
Innom Arvidsjaur och arjeplogs kommuner äger staten 85% av all mark och alla sjöar. Därav att man kan både hota och verkställa hoten,
All skattevinst från skogsbrukets våldtäkt på vår skog skulle gå till vår egen kommun i stället för till huvudkontoret som ligger i sveriges huvudstad.
Att man slutade kalla de 10% som går tillbaka till norrbotten av alla de de pengar vi generar till sverige från våra resurser för bidrag.
Att Svensk media någon gång ville komma och tala om hur den svenska urskogen avverkas hämningslöst samtidigt som man talar om urskogsavverkningar i andra länder.
Om det finns någon som inte tror att mina julklappsönskninar är trovärdiga så är ni välkomna att hälsa på.
Besök Europas största kalhygge.
Snälla jultomte hjälp oss!!!!!
Mvh/-Anders
Att Svenska statens Svea Skog inte hugger ner all skog runt sjön.
Man avverkar nu dungarna som är kvar på det man på 70-talet skröt om var Europas största hygge.
15 mil långt och några mil brett. All björk här är också förgiftad/bortsprutad (hormoslyr hette giftet)och finns inte mer.
I dag skryter man inte utan håller hemligt.
Vi är inte många kvar som kunnat hålla stånd mot sveriges skogsbruk.
Min bästa julklapp är att min far (som bor mitt i Lapplands "skogen".kunde få köpa ved av Statliga Sveaskog istället för att måsta köpa den 25 mil bort vid kusten. (ett måste nu när all skog är borta)
Att gamla människor som blivit hotade till tystnad ska få sin rätt tillbaka.
Att gamlingarna som bor kvar i utmarken ska sluta känna sig skyldiga när dom efter ett helt liv i statens tjänst blir tvugna att själa sin ved efter att ha levt ett liv i laglydighet. Men efter protester mot avverkningarna kring sina hus nu inte får köpa ved för överlevnad utan blir tvugna att stjäla ved för sin överlevnad.
(Staten har t o m avverkat träden innanför tomtstaketen)
Att statliga Svea Skog avslutade tankarna på att kalhugga dungen där min far bor.
Att någon vänlig själ från någonstans kom med en filmkamera för att dokumentera hur svenska staten avverkar skogen så människor måste flytta.
Att statens skogbolag slutade hota:
Du får inget arbete mer om du motsätter dig avverkningen.
Du får inte köpa ved om du ......
Du får ingen fiskerätt om du......
Du får ingen jakträtt om du.....
Innom Arvidsjaur och arjeplogs kommuner äger staten 85% av all mark och alla sjöar. Därav att man kan både hota och verkställa hoten,
All skattevinst från skogsbrukets våldtäkt på vår skog skulle gå till vår egen kommun i stället för till huvudkontoret som ligger i sveriges huvudstad.
Att man slutade kalla de 10% som går tillbaka till norrbotten av alla de de pengar vi generar till sverige från våra resurser för bidrag.
Att Svensk media någon gång ville komma och tala om hur den svenska urskogen avverkas hämningslöst samtidigt som man talar om urskogsavverkningar i andra länder.
Om det finns någon som inte tror att mina julklappsönskninar är trovärdiga så är ni välkomna att hälsa på.
Besök Europas största kalhygge.
Snälla jultomte hjälp oss!!!!!
Mvh/-Anders
Snälla värsta tomtesnubben!
Jag önskar mig:
MER TID
FLER ROLIGA UPPDRAG
(och en 1 Ds för att stimulera mina materialistiska begär)
/magnus
Jag önskar mig:
MER TID
FLER ROLIGA UPPDRAG
(och en 1 Ds för att stimulera mina materialistiska begär)
/magnus
törnan
Aktiv medlem
Lite inpiration vore inte helt fel, har numera två idér som jag är riktigt tänd på men inte riktigt kommer på hur jag ska genomföra så snälla tomten hjälp mig!!
BTW glöm det jag skrev i den andra tråden om vad man vill ha i jul där jag skrev att jag inte ville bli kär i en viss person, det är för sent nu önskar jag istället att honinte sårar mig men det är tveksamt om ens du tomten klarar den önskan...
BTW glöm det jag skrev i den andra tråden om vad man vill ha i jul där jag skrev att jag inte ville bli kär i en viss person, det är för sent nu önskar jag istället att honinte sårar mig men det är tveksamt om ens du tomten klarar den önskan...
Lionheart
Aktiv medlem
Ett komplement till min Minolta A1 nämligen en Canon 10D med en massa fina objektiv till.
Men jag tror jag nöjer mig med glädjen att få fira jul med familjen och vara framme med kameran och föreviga julen 2003.
God jul på er och tack för alla fantastiska tips och idéer man fått under hösten.
Med vänlig hälsning
Dennis
Men jag tror jag nöjer mig med glädjen att få fira jul med familjen och vara framme med kameran och föreviga julen 2003.
God jul på er och tack för alla fantastiska tips och idéer man fått under hösten.
Med vänlig hälsning
Dennis
RawBeer [E.F.S]
Aktiv medlem
Jag vill ha ett objektiv till min nikon F80
som är 20-500/1.0
då hade jag vatt nöjd
synd bara att det inte finns. o hade det funnits så hade jag inte haft råd tll det.
men jag vill ändå ha det
som är 20-500/1.0
då hade jag vatt nöjd
synd bara att det inte finns. o hade det funnits så hade jag inte haft råd tll det.
men jag vill ändå ha det