Annons

Vad sker här på FS?

Produkter
(logga in för att koppla)
Arleklint skrev:
Även jag har blivit kränkt och förföljd, så jag borde hålla igen för att rädda mitt eget skinn.

Dessutom borde nog fs klippa inlägg och trådar betydligt hårdare än i dag. Jag tror man är lite naiva.

Du kallade mig för sarkastisk i ett tidigare inlägg Janne... du skrev också något om att hålla sig ifrån att vara för personlig osv...

Så det var alltså bara förbehållet för vissa personer...
 
clindh skrev:
Nu känner jag mig kränkt.

Varför då? Förklara gärna för ibland när ni inte reagerar på en tråd eller tom säger nej till att agera av olika skäl så är väl det något ni står för sen? Om vi medlemmar kan anse ibland att det är ett naivt och/eller lite tamt förhållningssätt så ser jag inte hur det kränker. Förklara gärna.

//Liza
 
Arleklint skrev:
Även jag har blivit kränkt och förföljd, så jag borde hålla igen för att rädda mitt eget skinn.

Dessutom borde nog fs klippa inlägg och trådar betydligt hårdare än i dag. Jag tror man är lite naiva.

Jag håller med dej...
mycke som står skrivet här och där som borde ha tagits bort för länge sen.

Jag känner att om jag skulle skriva något "dumt" här så skulle hela jag bli raderad! (min känsla av denna sajt)
 
Canonliza skrev:
Varför då?
Äh, jag överdrev allt lite (jag är mer hårdhudad än så) och försökte spela lite "djävulens advokat". Attributet "naiv" är ju ett sådant ord som skulle kunna ha rapporterats in som varandes ett personangrepp och kränkning i en forumtråd - sådant som Janne, om jag förstår rätt, tycker vi skall stoppa mer resolut.

Jag vet inte vad för ingrepp och beslut som Liza åsyftar, och det behöver du inte ta upp här heller - vi är ju redan lätt urspårade här. Kanske vi skall återvända till diskussionen om kommentarer, pooler och inflödesbegränsningar, önskade förändringar odyl istället - om det finns mer att säga dvs.
 
Nu är det visserligen alldeles nytt så kanske borde jag se tiden an och se om jag vänjer mig, men spontant säger jag att jag absolut vill ha kvar "Alla nya bilder". Nu känns det som om jag inte kommer att se många för att jag helt enkelt tycker det är för bökigt att kolla in en massa olika pooler.

Och stryp bildflödet, ja. Det ramlar in så kolossalt mycket bilder att de allt färre som faktiskt är riktigt bra lätt drunknar i massan. Kanske gör det också kommenteringslustan mindre? Vet inte hur det skall gå till. En bild per dag/skippa gratis medlemskap/you name it. Behöver diskuteras.

Erkänner att jag inte läst hela den här tråden så om det blev tårta på tårta så är jag smått förlägen men kan ta det i dag.:)
 
Senast ändrad:
Mina åsikter då:

Jag vill ha kvar "Alla nya bilder". Det är överskådligt och bra tycker jag.

Hellre då dra ned på uppladningsmöjligheterna till en bild om dagen, eller mindre ändå.

Jag vill ha kvar "Senaste bildkommentarer", det är inspirerande och lärorikt att läsa vad andra skriver. Dessutom kan jag där få syn på bilder jag aldrig hade hittat annars.

Jag tycker att en bild borde synas i "Alla nya poolbilder" när jag lägger in den i en pool - även om det är en bild jag haft uppladdad ett tag.

/Catarina
 
Bibi skrev:
Nu är det visserligen alldeles nytt så kanske borde jag se tiden an och se om jag vänjer mig, men spontant säger jag att jag absolut vill ha kvar "Alla nya bilder".
Gå och klicka på "Alla nya poolbilder", Britta och Catarina! Det ser ut som ni är vana vid - bara lite färre bilder, men listade på samma sätt, och man ser skillnad på om det är en nybörjarkritik eller vanlig sådan tex.

Iom detta behöver man alltså inte längre gå in via respektive pool - om man nu inte vill begränsa sitt urval till tex svartvita bilder för dagen.

Med publicering via pooler slipper vi dra till med en hård generell uppladdningsbegränsning, som gör det svårt att hitta på andra kul saker - som tex kurspooler, uppladdning av "Fotosidan - the Album"-bidrag (se separat tråd) odyl. Istället styr vi per pool vad begränsningen skall vara, och hur/var bilderna skall dyka upp.
 
"Senaste bildkommentarer" är en sådan grej jag tror vi skall ta en vägledande omröstning om - vi återkommer i den frågan.
 
Nja... Jag laddade för en stund sedan upp en bild utan att lägga den i pool. Insåg att den inte kommer att synas för någon enda människa som inte letar aktivt efter den och valde då att lägga in den i Bildkritik bara för den sakens skull. Eller har jag missförstått något?
 
Jag hade hellre väntat och lagt den i "rätt" pool i kväll (är under tidsspärr i den). "Poolproblemet" för mig är att jag är totalt ointresserad av t.ex. "Det glömda rummet" och därför inte besöker den poolen. Tokigt nog. för ofta finns där bilder som öppnar ögonen på mig, som jag inte trott skulle intressera mig, som vidareutvecklar mig - och de bilderna ser jag genom "Alla nya bilder". Att den funktionen är borttagen är en helt klar förlust för mig.
 
Du ser bilder inlagda i även "Det glömda rummet" via "Alla nya poolbilder".

Det du inte kommer se är de bilder som bara läggs i egna album - något jag tror inte blir så poppis att göra iom att de inte lyfts fram. Alltså en reducering av inflödet efter någon tid.
 
Nä, jag tror bara inte det här är smidigaste lösningen. Det är ju inte så fasligt länge sedan det blev fritt att ladda upp fem bilder om dagen. Kan man inte korrigera bildflödet i den ändan i stället?
Då jag blev medlem fick jag lada upp en bild var fjärde dag. Och handen på hjärtat: Jag tror de flesta av oss kan vara mer än nöjda om vi får till en "bra" bild, vad det nu sedan är, var fjärde dag.
 
Bibi skrev:
Nä, jag tror bara inte det här är smidigaste lösningen. Det är ju inte så fasligt länge sedan det blev fritt att ladda upp fem bilder om dagen. Kan man inte korrigera bildflödet i den ändan i stället?
Då jag blev medlem fick jag lada upp en bild var fjärde dag. Och handen på hjärtat: Jag tror de flesta av oss kan vara mer än nöjda om vi får till en "bra" bild, vad det nu sedan är, var fjärde dag.

Det här var ett av de bästa förslagen i den här tråden...

Tillbaks med "Alla bilder"

Max en bild var fjärde dag, eller kanske varannan.

Och vips, problemet med det alltför stora inflödet är fixat. För det kan väl inte vara så att en fotosida "skryter" med att här postas det minsann minst 500 bilder per dag..? Ett marknadsföringsargument?


Kikade runt just nu på "alla bilder" (jo den finns kvar men är svårere att hitta). Och vad ser jag där? Jo att ungefär hälften av alla nya bilder INTE läggs i pooler, bl a en alldeles fantastisk vinterbild som har fått 3 (tre) tittar och naturligtvis inga kommentarer. What a waste...
 
Senast ändrad:
Varför skulle det vara bättre att dra ner antalet och lägga upp bilder utanför poolerna menar ni? Är det svårt att lägga bilden i en pool?
Jag är möjligtvis aningen trög, men vill gärna förstå problemet..
 
Jag tycker den nya ordningen är bra. Bättre än att skära i andra ändan. Nu kan jag ladda upp mina fem bilder, och släppa dem i pooler när det passar mig (och/eller är tillåtet), oavsett vilken dator jag sitter på. Med en bild var fjärde dag måste jag hålla mig hemma och komma ihåg gränsen, annars missar jag min kvota.

Gillar också att flödet har blivit långsammare, känner att mina bilder har fått mer uppmärksamhet de senaste dagarna än tidigare.

Känns som ett steg i rätt riktning.
 
Mats och Britta .. nu tycker jag ni pratar mot er själva. Ni verkar vilja se massor av bilder (Alla nya...) för max urval och mångfald - men samtidigt få färre bilder att kika på, för det kommer in för många?

Vi fäster inget värde vid att det är många bilder in, tvärtom - det bara kostar pengar egentligen. Men vi tycker det är kul om det finns lite andra användningar av bilder på sajten än just bildkritik. Bilddiskussion, Studiofoto, klubb/kurspooler etc är exempel på sådant.

Som jag sa - skall vi ha begränsningen vid själva uppladdningen kan vi inte göra andra saker med bilderna än just bildkritik - det tycker vi är lite snävt och enkelriktad. Nu ligger begränsningarna i ett senare steg, när man väljer var och hur bilden skall synas.

Sedan ett år tillbaka har det stått en ruta när man laddat upp en bild "Vill du ha kritik på din bild?" etc. Det är inget nytt att det är via Bildkritik man begär kritik.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.