ANNONS
Annons

Vad sker här på FS?

Produkter
(logga in för att koppla)
hansen2 skrev:
Med vad som verkar vara på gång tycker jag man agerar ansvarsfullt mot sina betalande medlemmar. Mer kvalitet till skillnad från kvantitet - en miljö att växa och utvecklas i.

/Johan

Förändringar införs utan att ha stämts av med medlemmar. Det är inte bra.

Fotosidan är stor. Många lägger pengar och engagemang på siten. Då gäller inte längre att man bygger siten som man vill. Man har ett ansvar mot medlemmar som inte är litet.
 
Intressant förresten så olika vi uppfattar och tycker. Jag tycker du har fel Janne och att fotosidan är värda alla tummar upp just för att de faktiskt verkar suveräna på att lyssna på medlemmarna innan förändring i diskussionerna (och även efter.) Vet dock inte hur jag får in mer än en tumme till inlägget.

En nackdel med röstningar är att många inte orkar läsa debatten och röstar utan att ha satt sig in i vad de röstar på/mot. Jag har träffat folk som röstar på samma parti som sin mamma och pappa (utan att skaffa sig egen uppfattning..) Finns såna risker vad gäler all typ av omröstningar tro?
 
lottawe skrev:
Intressant förresten så olika vi uppfattar och tycker. Jag tycker du har fel Janne och att fotosidan är värda alla tummar upp just för att de faktiskt verkar suveräna på att lyssna på medlemmarna innan förändring i diskussionerna (och även efter.) Vet dock inte hur jag får in mer än en tumme till inlägget.

En nackdel med röstningar är att många inte orkar läsa debatten och röstar utan att veta på vad. Jag har träffat folk som röstar på samma parti som sin mamma och pappa (utan att skaffa sig egen uppfattning..)

Varför folk röstar som de röstar kan ha många orsaker. Att ha lyssnat på debatt, eller annat.

Jag har inte mandat att kräva visst underlag för folks röster. Inte FS eller du heller. Alla röster är lika värda oavsett grund - även röster från folk som inte vill/vågar, delta i/ta del av, debatten.
 
Senast ändrad:
Arleklint skrev:
Förändringar införs utan att ha stämts av med medlemmar. Det är inte bra.

Fotosidan är stor. Många lägger pengar och engagemang på siten. Då gäller inte längre att man bygger siten som man vill. Man har ett ansvar mot medlemmar som inte är litet.

Min uppfattning är att man har en lyssnande attityd i debatter och diskussioner som förekommer. De förändringar som görs ser jag som åtgärder för att upprätthålla tanken och intentionen som går att utläsa i de dokument och regler som finns - det vore oansvarigt att agera på ett annat sätt.

/Johan
 
Arleklint skrev:
Alla röster är lika värda oavsett grund - även röster från folk som inte vill/vågar, delta i/ta del av, debatten.
Sanningen. Jag tycker inte alla röster är lika värda. Jag tycker flera borde rösta blankt i stället för att rösta utan att ta del av debatter.

Sen tror jag du underskattar en mängd medlemmar om du tror att de inte vågar tycka i forum. (menar inte att alla ska tycka med megamånga eller långa inlägg, men ett kort tyckande borde väl alla som bryr sig kunna få ur sig?)
 
Det finns inte fler som vågar skriva i forum än vad som skriver där. Du vill ge forumet sken av att vara representativt för medlemmarna.

Tillåt de som inte vill skriva i forumet ge sin röst hörd.

Alla röster är alltid lika mycket värda, Ingen har rätt att underskatta en annan människas röst.

Vilka röster lyssnar FS på?
 
Senast ändrad:
Arleklint skrev:
Det finns inte fler som vågar skriva i forum än vad som skriver där. Du vill ge forumet sken av att vara representativt för medlemmarna.

Tillåt de som inte vill skriva i forumet ge sin röst hörd.

Alla röster är alltid lika mycket värda, Ingen har rätt att underskatta en annan människas röst.

Vilka röster lyssnar FS på?

Kan ju av egen erfarenhet säga att du har helt rätt Janne.
Många ggr som jag undviker att säga vad jag tycker,
och så många med mej. Inte för att dom inte läser vad som skrivs, utan för att folk blir attackerade och kränkta i detta forum.
 
Crew har väl i allra högsta grad suveränitet när det kommer till förändringar av FS... (som tur är så lyssnar dom på oss medlemmar)
Dessutom kommer nog inte en ev, förändring vara ristad i sten för all evighet ska ni se... (utvärdering)
Det pratas också om ansvar... har inte vi medlemmar också ett ansvar..? Om förändringarna är till för att upprätthålla bildens betydelse på FS... ja då bör vi nog kanske rikta ett Stort Tack till crew på FS, i stället för att misskreditera deras intention...
Dragkampen om ett perfekt FS kommer alltid ha sina förlorare å vinnare... å som tur är så brukar kampen alltid jämna ut sig i slutändan...


Mvh...
 
evalisen skrev:
Kan ju av egen erfarenhet säga att du har helt rätt Janne.
Många ggr som jag undviker att säga vad jag tycker,
och så många med mej. Inte för att dom inte läser vad som skrivs, utan för att folk blir attackerade och kränkta i detta forum.

Om en individ känner sig kränkt så kan man ju alltid ta ett snack via mailfunktionen... en suverän möjlighet att nyanserat reda ut saker å ting...

Mvh...
 
Gunnlaug skrev:
Om en individ känner sig kränkt så kan man ju alltid ta ett snack via mailfunktionen... en suverän möjlighet att nyanserat reda ut saker å ting...

Mvh...

De va precis de jag gjorde... till fs red.
Men dom har inte svarat... de har nu gått över två veckor.
 
evalisen skrev:
De va precis de jag gjorde... till fs red.
Men dom har inte svarat... de har nu gått över två veckor.

Ja annars kan man ju vända sig till den/dom personer som enligt dig har kränkt din integritet... Tror säkert man komma till en lösning...


Mvh...
 
Gunnlaug skrev:
Crew har väl i allra högsta grad suveränitet när det kommer till förändringar av FS... (som tur är så lyssnar dom på oss medlemmar)
Dessutom kommer nog inte en ev, förändring vara ristad i sten för all evighet ska ni se... (utvärdering)
Det pratas också om ansvar... har inte vi medlemmar också ett ansvar..? Om förändringarna är till för att upprätthålla bildens betydelse på FS... ja då bör vi nog kanske rikta ett Stort Tack till crew på FS, i stället för att misskreditera deras intention...
Dragkampen om ett perfekt FS kommer alltid ha sina förlorare å vinnare... å som tur är så brukar kampen alltid jämna ut sig i slutändan...


Mvh...

Du verkar följa forumet och har då läst vad jag skerv

"Jag förstår Evas tanke att omröstningar skulle vara bra. Nu är iofs inte meningen att fs skall vara en demokrati, men eftersom många av oss är betalande medlemmar som gått med på fs under det att sidan fungerar på visst sätt, så kan det vara rimligt att kolla av våra synpunkter.

Jag förmodar att det också skulle vara till stor hjälp för er som driver sidan att se vad medlemmarna önskar, även om omröstningen inte behöver bli bestämmande.

Jag tror fler skulle framföra sina tankar via omröstningar än via sådana här forumtrådar."

Även om jag sympatiserar med en ändring som gjorts, så tycker jag att FS har ansvar att i högre grad ta till sig av medlemmarnas önskemål.

I medlemmarnas önskemål ingår även alla det (majoriteten) som finns bland dem som inte skriver i forum. Det bara läser och tycker.

Röstningar är rimliga.
 
Senast ändrad:
Gunnlaug skrev:
Ja annars kan man ju vända sig till den/dom personer som enligt dig har kränkt din integritet... Tror säkert man komma till en lösning...


Mvh...

Nu är du sarkastisk! Vi diskuterar principen för hur förändringar på fs sköts. Då krävs att man inte bara tänker till dig personligen eller andra individer.
 
Arleklint skrev:
Nu är du sarkastisk! Vi diskuterar principen för hur förändringar på fs sköts. Då krävs att man inte bara tänker till dig personligen eller andra individer.

Va??? Å vad vet du om huruvida jag är sarkatisk eller inte..? Men jag kan bjuda dig på informationen att det är jag absolut INTE... jag är i allra högsta grad seriös Janne... Men kanske är det bara förbehållet vissa att bli personliga här på FS..?
Dessutom var väl inte frågan/påståendet riktat till dig vad jag kan minnas...
 
Intressant stickspår, men tar gärna den debatten i annan tråd. I denna tråden vill vi lyssna på vad medlemmarna vill förändra, och vilka kommentarer de har till våra tankar.
 
elmfeldt skrev:
Intressant stickspår, men tar gärna den debatten i annan tråd. I denna tråden vill vi lyssna på vad medlemmarna vill förändra, och vilka kommentarer de har till våra tankar.

Då kan jag meddela här att jag skulle vilja att ni raderade den tråden som heter "Bildkritik".
 
evalisen skrev:
Kan ju av egen erfarenhet säga att du har helt rätt Janne.
Många ggr som jag undviker att säga vad jag tycker,
och så många med mej. Inte för att dom inte läser vad som skrivs, utan för att folk blir attackerade och kränkta i detta forum.

Även jag har blivit kränkt och förföljd, så jag borde hålla igen för att rädda mitt eget skinn.

Dessutom borde nog fs klippa inlägg och trådar betydligt hårdare än i dag. Jag tror man är lite naiva.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.