evalisen
Aktiv medlem
Diiva skrev:
Kärnan var att man får börja med sig själv.
Tycker jag är bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Diiva skrev:
Diiva skrev:
Jag skrev: "Man kan börja med att följa de regler som finns på Fotosidan, gillar man inte något så kan man med god anda debattera (inte gnälla) för ändringar."
Budskapet är så tydligt att en ytterligare förklaring känns överflödigt.
Jag respekterar ju ditt val som det stod i mitt inlägg. Du väljer att vara "inaktiv" med att ge kommentarer (dina egna ord) och jag väljer att vara aktiv när jag har tid. Båda sätten förändrar Fotosidan, fast på olika sätt.
clindh skrev:
Lite om "ingen kommenterar längre"; det ramlar fn in ca 500-600 bilder per dag totalt. Det skrivs fn ca 2000-2500 kommentarer per dag. Det är ca 4 kommentarer per bild - om nu alla kommentarer gick till nya bilder, men de gör de ju förståss inte. Men kan vi styra fler av dem till nya bilder (nu när inflödet som skall dela på nya kommentarer är mer begränsat) så är det väl inte så pjåkigt ändå.
Exakt - vi måste styra inflödet av de bilder man ser som nya hårdare. En bild om dagen till bildkritik, det borde väl räcka mer än väl?evalisen skrev:
För de gör man ju som nuläget är, att bara nya bilder som lagts i pool syns.
clindh skrev:
Exakt - vi måste styra inflödet av de bilder man ser som nya hårdare. En bild om dagen till bildkritik, det borde väl räcka mer än väl?
Att strypa bildinflödet är inget nytt, det har vi hållt på med sedan 2001 - för att justera efter det ökade inflödet. Men varför skulle det ge färre kommentarer? Det är nu rejält färre bilder som nya och ändå har det skrivits 1600 kommentarer, så det borde väl ha gett fler kommentarer per ny bild än förut - inte sant?
Däremot skal jag fixa så att listen sorteras på tiden när bilden lades i poolen, inte när den laddades upp - så att man kan ta en äldre inladdad bild och lägga den i Bildkritik.
clindh skrev:
Du kan fortfarande ladda upp 5 bilder.
Men vad menar du då är problemet med det vi infört nu?evalisen skrev:
Jag laddar aldrig upp fem bilder om dagen ändå,
de är inte så jag vill ha de heller.
En bild om dagen räcker gott för mej,
typ som de va innan som jag skrev.
clindh skrev:
Men vad menar du då är problemet med det vi infört nu?
OK - jag förstår nu; du menar som det var innan vi ens drog igång det här med pooler - dvs för över ett år sedan.evalisen skrev:
Jag sa ju de...
att jag tyckte de va bättre tidigare när man bara kunde ladda upp en bild om dagen eller om de nu va sju bilder i veckan.
clindh skrev:
Som jag förstår att du är rädd att missa något ?
clindh skrev:
Så om vi skulle rösta skulle alternativen vara:
a) ladda upp en bild per dag, that's it
a) begära kritik på en bild per dag, men kunna ladda upp max 5 för senare publicering i kritikpool, till sin kurs/klubbpooler, eller bara egna album
evalisen skrev:
Man kan ju inte styra röstningen efter enbart sitt eget behov.
De är ju inte speciellt demokratiskt.
En demokratisk röstning kan ju vara
Pooler?
JA
eller
NEJ
Jag tycker iaf poolerna behövs och att det är topp att det jobbas på att framhäva just de bilderna där kriitik efterfrågas. Dessutom på ett sätt som gör det enklare att välja vissa kategorier om man inte vill se alla kategorier (som ju också är möjligt.) Själv förstår jag inte vad som är problemet med denna förändringen. Jag utgår från att den gjorts för oss medlemmars skull också (utan oss, ingen sajt,) för att underlätta och för att göra allt mer översiktligt. För att våra kritikbilder ska få chans att synas bättre och inte sjunka bak listan med megafart, för att få bildflödet att se mindre ut. Varför är inte det bra?Diiva skrev:
Det har sina fördelar med en omröstning som ligger ute under t ex en månad när STORA förändringar är på gång.