Annons

Vad förväntas av en Dimage A3-A4?

Produkter
(logga in för att koppla)
hallelulja, skärmen går att vrida o vinkla... är det här en uppgradering från A1?

/kg, som bara sett bilderna än

Ja, som en mindre begåvad lillebror även till A1, fast med större fötter, eller vad man nu ska jämföra megapixlar med... men filmfunktionen e bra, o skärmen e nåt jag vill ha... när kommer A3 med allt det bästa i samma skal? O lägg på lite brännvidd också, snälla KM!

Oj oj oj de har tagit bort den tiltbara viewfindern, Minolta, Minolta, vadan detta... ögonstyrningen bortkapad... ingen fjärrkontrollering av blixtar... ingen PC-kontakt... ytterligare försämrad snabbaste slutartid... och en POPUP BLIXT!?!?

Vad e syftet? Behöver man en ingångsmodell kan man väl sälja A1 o vill man ha bättre filmfunktioner så finns redan Z3...

ja, det har blivit en hybrid mellan A2 och Z3, behövs det verkligen? Fast rätt snygg är den förstås...

absolut, helt okej... men det brukar deras demobilder alltid vara *s*

Jag tror inte alls att kameran är dålig, den e ju utrustad med samma optik som Minolta använt hela årtusendet... men ändå, behövs den här modellen?

Jag skulle inte byta min A1 mot en sån, inte ens köpa den före A1 om jag skulle välja idag.

Är det någon som hört/läst nåt mera konkret kring kommande A3 eller dylikt? Ska man vänta med att köpa en eventuell A2'a i väntan på något bättre?

//Robert, som alltid får nya anledningar att skjuta saker på framtiden...

Lita aldrig på exempel bilder från företaget som försöker sölja en produkt. Vänta istället tills folk själv lägger ut sina testbilder eller tills olika sidor har gjort tester.

Jag tycker inte det har hänt allt för mkt sen Dimage 7 fram till dimage A2, alldeles för brusigt fortfarande, hela serien är i princip samma kamera. A1:an är som 7hi fast med IS, å A2 har dom bara tryckt i fler pixlar i, blir bara ännu mer brus. Går inte att använda nått annat än iso 100. Det finns bara 2 saker dom ska ändra på kamerorna. Snabbare AF, mycket mindre brus.

Nä, du får nog läsa på lite. Fler viktiga skillnader finns, både mellan sjuorna och A1 och mellan A1 & A2... men mindre brus på höga ISO vill vi ha o kan en AF nånsin bli för snabb?

Da´Russian Stallion skrev:
Jag tycker inte det har hänt allt ..

Jag har bytt från 7Hi till A2 och upplever att det är en klar förbättring handhanvandemässigt. Förutom då de nya funktioner som finns under skalet.

Att man i huvudsak behållit skalet ser jag inte som någon nackdel, varför skulle man ändrat på det mer än de mindre justeringar man gjort ?

Nej men min fråga var just i det tidiga skedet... Jag funderar starkt på att beställa en A2 då den verkar passa mig mycket bra. Men om det är någon som vet något om kommande modeller som gör att man bör vänta lite så vore det kul att få veta.

Naturligtvis kan man ju vänta i all evighet om man resonerar så här, men... :)

HDFS) (KGS skrev:
Lite tidigt väckt fråga va? A3 finns ju inte ens i reklamens sköna värld...
Jag menade, och utryckte det lite otydligt. Hur klarar Minoltas nyaste befintliga modellar de färger som kan vara problematiska? Har de samma problem kan man knappast utgå ifrån att de nya kamerona skall göra det böttre ifall de inte har utökade paletter. A1 har ju mycket få paletter att välja mellan.

Robert>> en inte alltför vild gissning är väl att nåt nytt dyker upp i början av 2005, Konica-Minolta har just presenterat höstens sortiment o på det lite tyngre området är det A200 och Z3 som visats.

Det borde komma en A3 men man kraftsamlar nog en del på D7D i höst o vinter... men A2 blir inte ett dugg sämre när det kommer en A3 som är bättre ;-)

Jim>> nu e jag inte med, vaddå paletter?

Janne>> tyvärr e ju D7D ännu en kamera för analogister som vill gå över till digitalt. För oss som "alltid" kört digitalt har den inte mycket att erbjuda förutom möjlighet att byta linser (o bättre bilder vid höga ISO förstås).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar