Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

våld mot fotografer

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker det generaliseras alldeles för mycket i den här tråden. På ett sätt förstår jag varför, det är enklare att debattera och tolka handlingar. Och jag tycker också att demonstranter som kastar gatustenar är svin, ett skott i benet får de tåla, typ.

Men att samhället ska tåla att poliser slår fotojournalister med batong i huvudet bara för att de finns? Just detta fall?

Vi måste sluta generalisera, just detta fall måste utredas, precis som varje enstaka fall av demonstrantsvin som egentligen bara är grova brottslingar.

Annars spelar vi dem ju i händerna, alla dem som egentligen bara vill ge utlopp för sitt raseri och skiter i allt annat. Oavsett demonstrant eller polis. De ska hållas kort, inga övergrepp får accepteras.

Kramer skrev:
... Inte ens militären hade fått göra detta ...

Jag är fortfarande MYCKET nyfiken vad du menade med detta.
Har jag missat något så viktigt att militären har större befogeheter än polisen på allmän plats vill jag gärna veta der!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar