Annons

Upphovsrättslagen, på engelska

Produkter
(logga in för att koppla)

kesperse

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag och en polare håller på att starta en bildbyrå. Det ska finnas både en svensk och en engelsk version och undrar om alla dokument så som Upphovsrättslagen finns att få tag på i engelsk version?

Jag har mailat SFF men dom hade inget.

Jag har suttit och översatt lite men tänkte kolla om jag kan gå den korta vägen innan.. haha.

//Per

Men är det inte upphovsrätt på lagen med, får man fritt publicera & kopiera den hur man vill?

Det är inte upphovsrätt på författningar, beslut och yttranden från myndigheter eller officiella översättningar av dessa. (Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk, 9§)

Länken ovan är länkad från Regeringens hemsida, så den borde betraktas som officiell översättning och således vara tillåten att kopiera.

Men om det inte är upphovsrätt så är det fritt upp till var och en att redigera ändra om efter eget tycke och smak och publicera eller?

bEPH skrev:
Men om det inte är upphovsrätt så är det fritt upp till var och en att redigera ändra om efter eget tycke och smak och publicera eller?

Var så god, men det är ju ingen större vits eftersom domstolar och andra myndigheter går efter den gällande versionen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar