bentelkalb
Aktiv medlem
Jag har följt hela denna tråd och kan instämma i att ett fåtal inlägg var onödigt hårt skrivna. Däremot tycker jag att TS är lite av en prinsessa på ärten. Vad jag kan se har TS inte framfört ett enda argument i sak som, utifrån hennes behov, vare sig skulle motivera ett märkesbyte i sig eller de kostnader bytet skulle medföra. TS "argument" om bildförsäljning och bildfärger är ju rena nonsensargument, som också många här har påpekat. Min uppfattning är att just denna tråd - till skillnad från en del andra här på FS - har präglats av att på sakliga grunder hjälpa TS att inte slänga ut 65 papp på något som med 99,9% säkerhet (utifrån vad TS själv har skrivit i sina inlägg) inte skulle komma att förbättra hennes fotografi ett jota. Inlägget om gnällgubbar (eller vilket uttryck det nu var) uppfattar jag som tämligen oförskämt. Flera av de medlemmar som svarade TS och som möjligen tillhör eller är nära min egen åldersgrupp, gav uppenbarligen (den yngre) TS råd baserade på mångårig erfarenhet. Och en klok person lyssnar på erfarenheten, men gör sedan sina egna bedömingar.
/ mvh till allamedlemmar (inkl. f.d.) som deltagit i detta forum och till moderatorn, FiCa1
PS. Igår skrev jag på min blogg (se www.sawantphotography.com) om ett till TS-tråden närliggande fenom jag sett här på FS, nämligen Uppgraderingssyndromet.
Varför ska TS behöva framföra argument för dig? Jag har svårt att förstå varför vissa blir så provocerade. Jag ser inget provocerande i TS inlägg.