The Tor
Aktiv medlem
Jag har samma omkostnader som innan jag började sälja bilder på iStock. Skillnaden är att jag numera tjänar pengar på bilderna jag tar.David skrev:
Istockphoto måste ju vara ett synnerligen dåligt sätt att tjäna pengar på sina bilder om man nu beräknar att man har en del omkostnader för att ta bilderna som t ex transporter. Om man dock gillar att ta den typen av bilder så kan det väl kanske vara ett sätt att dra in nån krona emellanåt.
Låt säga att jag betalar 10000:- för en nöjesresa till New York. Tidigare så betalade jag 10000:- och med mig hem fick jag en massa fina bilder att visa upp för släkt och vänner. Men lite tur och skicklighet kan jag nu istället få hela resan betald tackvare att jag lägger upp några bilder på iStock. Är jag riktigt duktig blir det pengar över till ett nytt objektiv också.
Jag har redan ett heltidsjobb - fotografering är min hobby. Jag är inte intresserad av att jaga kunder eller springa ute på krogen för att ta kort på folk.David skrev:
Vill man verkligen tjäna nån slant på foto så skulle jag istället rekommendera att sätta ihop en bra portfolio och sen ta kontakt med olika typer av företag som t ex mäklare, bilhandlare et c som kanske är i behov av bilder. Sen finns ju enklare fotojobb som t ex mingelfoto.
Ja testa Sheep! Berätta här sedan hur det går. Själv är jag Exclusive på iStock eftersom man tjänar betydligt bättre då + att jag ändå inte har tid att ladda upp bilderna till fler sidor.tilholm skrev:
Ska prova på Sheep också, se hur det går. Ska bara kolla upp reglerna först, de var luddiga i mailet jag fick från dem...