Eeros
Aktiv medlem
iSolen.se skrev:
Var säljer du bilderna istället?
Direkt till slutkund, jag gör fotouppdrag åt företag som behöver referens- eller reklambilder.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
iSolen.se skrev:
Var säljer du bilderna istället?
Tre veckor har gått och ytterligare 64 nedladdningar av bilden har skett. Vilket innebär ytterligare ~400kr (med gamla snittet) ner i Tors ficka. Ytterligare arbetsinsats? Noll, förmodar jag...jorgene skrev:
Och på dom 2-3 veckor som gått sedan Tors inlägg ovan, har ytterligare 49 nedladdningar av bilden skett. Med tidigare snitt betyder det ~300kr till Tor, med (förmodar jag) noll och intet i adderad arbetsinsats.
Hörde jag ordet kortsiktighet, någon...?jorgene skrev:
Tre veckor har gått och ytterligare 64 nedladdningar av bilden har skett. Vilket innebär ytterligare ~400kr (med gamla snittet) ner i Tors ficka. Ytterligare arbetsinsats? Noll, förmodar jag...
Vad är kortsiktigt i att -- hittills -- tjäna 6500kr på en enda bild? Vad är kortsiktigt i att den, förmodligen, kommer att fortsätta dra in hundralappar per månad ett bra tag till, utan ytterligare arbetsinsats?Florestan skrev:
Hörde jag ordet kortsiktighet, någon...?
jorgene skrev:
Vad är kortsiktigt i att -- hittills -- tjäna 6500kr på en enda bild? Vad är kortsiktigt i att den, förmodligen, kommer att fortsätta dra in hundralappar per månad ett bra tag till, utan ytterligare arbetsinsats?
Hur många bilder har du tjänat 6500kr eller mer på, Daniel?
Hur stor är sannolikheten att denna bild hade sålts för motsvarande inkomst till fotografen, på t.ex. Sheep.se eller liknande?
Robin Gyllander skrev:
Snyggt jobbat
Fast får de ändra bilderna på en av sidorna är bilden spegelvänd.
Jag säljer bilder via iStockPhoto. Det finns flera andra liknande bildbyråer där "alla" har möjlighet att sälja sina bilder. iStockPhoto ställer dock höga tekniska krav för att bilderna skall accepteras.
Du tjänar inte många kronor per såld bild men säljer du många bilder tjänar man helt klart en slant. För mig passar det perfekt. Jag fotograferar, laddar upp bilderna och tjänar pengar. Jag tar kort på vad jag vill, slipper bearbeta några kunder och utvecklas hela tiden som fotograf.
Än så länge är det min hobbyverksamhet och jag använder pengarna jag tjänar till att köpa ny kamerautrustning.
Många om dom enklar bildbyråer betalar BARA 1$ eller 1€ euro per bild. tyker att det är en skoj som fotograf det tar tid och pengar för att fota den bild som bara dom köper för lite pengar, dem andra bildbyråer har provat att säljar bilder men dem är fullt med fotografer. Vad rekomenderar ni. Tack.