Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tips önskas
- Trådstartare Håkan.B
- Start datum
wfrank
Aktiv medlem
15-85 är riktigt riktigt bra och matchar dina 15MP. Ett jättesteg från det billigare 17-85 (har haft båda). Jag har det till 7D och är väldigt nöjd. Det fina med det objektivet är den konsekvent bra kvaliten i hela omfånget - och skarpt ända ut i kanterna. Den enda svagheten är möjligen vinjettering på 15mm - men vem hade väntat något annat. Lätt åtgärdat dessutom om man vill. Rekommenderar det varmt alltså.
Annars gillar jag fasta normaler. Dvs 28-30-några mm - det finns ett antal alternativ. Men det kan inte ersätta 15-85, bara komplettera.
Många gillar EFS 17-55IS/2.8, det har bättre ljusstyrka och är optiskt i nivå med 15-85. Själv skulle jag inte välja det, men det beror på hur du värderar 0.5 - 1 ljussteg mot det större omfånget.
my cents//
Annars gillar jag fasta normaler. Dvs 28-30-några mm - det finns ett antal alternativ. Men det kan inte ersätta 15-85, bara komplettera.
Många gillar EFS 17-55IS/2.8, det har bättre ljusstyrka och är optiskt i nivå med 15-85. Själv skulle jag inte välja det, men det beror på hur du värderar 0.5 - 1 ljussteg mot det större omfånget.
my cents//