Jim, nu börjar jag bli irriterad på dig, efter att ha läst mer noggrant vad du skriver.
Jag vet inte om du har lässvårigheter,eller bara skall jävlas eller helt enkelt inte fattar?
Ta fram en punkt där jag inte har bemött dig, hänvisat till länkar med förklaringar eller förklarat själv.
Vi tar det från början så du Jim förstår .
D2x har pga sin sensors densitet med små enskilda pixlar och ca 12 miljoner bäst förutsättningar vad det gäller att lösa antal lp/mm av alla SLR kameror. D2x har 90 Lp/mm. Var god se tidigare länkar angående Lp/mm.
(Lp/mm) are the optics industry's standard measurement for defining the resolving potential of camera lenses, film, digital sensors, microscopes, binoculars, & the like.
Jag svarade alltså en medlem att jag inte tror att någon skilnad kan ses mellan d3, d300 eller d2x.
Jag svarade också att d2x faktiskt har bättre förutsättningar till högre Lp/mm än 5d och D3.Se tidigare länkar angående lp/mm .
Du hänvisar sedan till Askey som också mäter upplösning.
Phil Askey har mätt upp en liknande kamera som D3 med samma pixeldensitet och storlek på sensor och enskild pixel dvs 5d, denna kamera 5d har lägre uppmätta värden i Askeys testföfarande vad det gäller upplösning än D2x.
Nu vill jag gärna veta av dig, vari ligger ev sakfel i mina tidigare svar.
Mikael