jorgene skrev:
du man nog att lista fem dåliga saker med ditt Pentax-system nu, Raphael? Inklusive en punkt som har med skakreduceringen att göra, tack. Kom igen nu!
Varför vill du diskutera kamerasystem i en tråd som handlar om skakreducering och varför vill du diskutera ditt system i avdelningen för Pentax? Varför klarar ni inte av att hålla er till ämnet? Och du begär dessutom att jag ska frångå ämnet, för annars är jag inte "man" nog. Så det är alltså "manligt" att bryta mot ämnesrubriken? Vad är det för manligt i det? Och apropå detta att vara "man" så ska jag berätta en sak för dig, jag tycker din fråga "Är du man nog?" är genus normativ så det stänker om det. Jag är queer och det är jag stolt över.
Så, jag är tillräckligt queer nog för att svara på din uppmaning - fast det innebär att jag bryter mot trådens ämne. Den här tråden har ni redan förstört med er ovilja att hålla er till ämnet.
1. Jag tycker illa om färgen på min K10D. Min *ist DS var silver/svart och jag vill ha den färgkombinationen på min K10D också. Jag har MZ-5n och MZ-10 i silver/svart också. K10D skär sig helt klart mot min Pentax samling. Dessutom ser mitt FA 28-105 f/3.2-4.5 i silver/svart fult ut på min K10D. Det är en stor brist. Allra bäst vore om det fanns utbytbara skal så man kunde välja sin egen färgkombination.
2. Pentax har inte gjort en P-TTL kompatibel ringblixt än.
3. Pentax gör inget polarisationsfilter, de har Skylight filter men jag vill ha ett polarisationsfilter som det står Pentax på.
4. Jag vill gärna ha ett val där man kan ändra färgsättningen i menyn på K10D. Man kan det i Optio 30 och i min mobiltelefon, jag saknar att man inte kan göra det i K10D. Personligen skulle jag ha valt andra färger för menyn.
Och så ville du ju ha något om skakreduceringssystemet.
5. Markeringen för SR systemets funktion är för liten i sökaren, det hade varit bra att kombinera det med en pipsignal för att göra det tydligare. Jag tycker även placeringen är fel, den sitter för långt åt vänster. Det hade varit bra att ha den i mitten.
Hälsar
R