Roland Mabo skrev:
Nej, jag förstår inte hur du resonerar eftersom du kan välja vilket objektiv som helst till K10D, vill du ha en 18-200 så finns det från både Sigma och Tamron som ger skakreducering på Pentax. Du är alltså inte låst till ett begränsat utbud av objektiv. Istället för att välja objektiv med IS/VR och försöka hitta det som stämmer med dina behov av brännvidd och bländare, och om du inte hittar ett IS/VR objektiv för det så tvingas du använda ett utan IS/VR - så kan du med Pentax lösning helt koncentrera dig på att välja det objektiv som har den kvalitet, det pris, de brännvidder och den bländare som passar just dig, för du vet att det kommer att fungera med skakreducering, vilket du än väljer kommer att fungera.
Med Pentax lösning missar du därmed aldrig ett kreativt ögonblick, för du har alltid tillgång till skakreducering och behöver därför inte begränsas av objektiven eftersom alla objektiv ger skakreducering.
Eftersom Pentax alltid erbjuder skakreducering, så ser jag det som ett bättre alternativ än ett som på vissa objektiv erbjuder skakreducering.
Ditt argument om stabil sökarbild har jag tidigare svarat på tre gånger redan i inlägg skrivna till Jörgen.
Hälsar
R