Annons

Terje Hellesö + Pentax

Produkter
(logga in för att koppla)
Haha, det var alltså det första du kom på att skriva på 5 år, grattis!
Jag förstår att ett sånt inlägg krävde lång betänketid^^
 
Va, har du skickat en förfrågan till Terje om nattvarden? Mycket ska man vara med om innan armarna lossnar.
 
Terje var min idol på mitten av 90-talet.
Sedan dess har han blivit mer och mer kommersiell,inte så konstigt kanske,det är ju hans levebröd att fota.
Bilderna är fortfarande bra men visst utnyttjar han alla chanser att tjäna några spänn.
 
Tja, "annat att göra" har väl (förhoppningsvis) vi alla.
Varför inte... eh, alltså... se över de tio senaste årens slutskattebesked? Heh.
 
Ja den där förklaringen kändes väldigt konstlad, så värst mycket tid tar det inte att skriva ett inlägg eller två.
Man hinner garanterat med en massa andra saker oxå om man inte skriver fullständigt extremt låååångsamt förstås :p
 
Troll och Ett kilo diamanter

Jodå visst har det gått troll i tråden.

Jag tyckte det var kul att en toppfotograf som Terje Hellesö byter till Pentax.

Kommer nån ihåg en följetong i DN "Ett kilo diamanter" för många år sen? Hjälten var fotograf med riktig Nikon och tittade ner på dom andra fattiga klåparna som försökte spela fotografer med sina Pentax och Minolta.

Så visst är det en del känslor med i sånt här.

Välkommen Terje att inspirera oss med Pentax och att fortsätta inspirera alla andra som försöker ta bra bilder!
 
Troll och troll, det finns så väldigt lite information så det är svårt att komma med något matnyttigt och visst är det kul att Terje ska använda ett så litet märke som pentax, men det hade oxå varit kul att få reda på varför.
 
kommer tid kommer råd,
men ändå lyckas några dra iväg tråden till 10sidor på ett dygn och mycket beklämmande att inte Tomas ska kunna göra ett inlägg utan att blr uthänd som pajjas.
 
Om Tomas blev uthängd som pajas (vilket jag inte tycker eller tror att han tycker) så beror det på vad han skrev och inte på att han skrev.
 
OM jag inte heller hade skrivit något på 5 år och plöjde igenom den här tråden skulle jag garanterat ställa mig frågan: Vafan frågar ni honom inte för?
Och jag skulle troligtvis posta den frågan, sedan skulle det dryga bemötandet göra att jag inte postade igen på 5 år.

Maken till sandlåda och besswerwisserier var det längesedan jag såg, om jag ens sett det. Precis som gamingfjortisar som postar bara för att få upp sin postcount.

Sen är det lite som att en låt blir skulle bli bättre eller inte om den är inspelad med en Fender eller en Gibsongitarr, Eller på tvåtumsband eller hårdisk. Eller med en Neumann U47 eller en Shure SM58´a. Svaret är ju såklart inviduellt, smaken avgör och det tekniska på vägen dit spelar föga roll.
 
Eftersom vi pratar om Terje (för det gör vi väl fortfarande?) så för det första använder han normalt inte zoomar och för det andra så använder han inte stabilisator.

Och hur vet du att Terje har stabilisatorn på huset ställd i off-läget? Har du frågat honom?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.