Falumas
Aktiv medlem
Jag tror ingenting händer. D v s ingen strömöverföring sker.
Jag kan ladda mina icke PD-saker också med min Powerbank. Den skickar ut 5V då.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror ingenting händer. D v s ingen strömöverföring sker.
Njaä. Quick Charge 4 (och 5) är kompatibla med PD men inte samma. QC är ett protokoll som Qualcomm tog fram en gång i tiden för deras plattform Snapdragon. PD är en del av USB-standarden.QuickCharge 4 är PD, fast QuickCharge 4 är också bakåtkompatibelt med QC1-3.
OK, men tvärt om då? Jag kan ladda min Z6 från en vanlig "telefonladdare" men inte min Z8. PDn funkar till båda. Intressant det här att börja rota i. Man får nog börja leta efter sin gamla ELFYMA (om ni vet vad det är Känns som min ingenjörsexamen härstammar från tiden före elektricitetens framväxtJag kan ladda mina icke PD-saker också med min Powerbank. Den skickar ut 5V då.
Jo - TEFYMA ersatte ELFYMA i början av (19)70-talet Hittade mitt gamla slitna skolex av ELFYMA efter jag skrev förra inlägget. Mycket nostalgi i den boken så nu har jag lite att läsa i nattTEFYMA, efterföljaren till ELFYMA, minns jag, men numera har den ersatts av Google.
OK, men tvärt om då? Jag kan ladda min Z6 från en vanlig "telefonladdare" men inte min Z8. PDn funkar till båda. Intressant det här att börja rota i. Man får nog börja leta efter sin gamla ELFYMA (om ni vet vad det är Känns som min ingenjörsexamen härstammar från tiden före elektricitetens framväxt