FotoZ
Aktiv medlem
Om jag skulle ingå ett avtal med något företag där jag skall använda deras produkter vill jag naturligtvis ha någon ekonomisk fördel av det hela. Sedan skulle jag också säga att jag gillar produkten. De jag slutit avtalet med förväntar sig nog att jag skall marknadsföra produkten enligt det avtalet beskriver. Skulle jag säga att jag använder denna produkten bara för att jag fått betalt för att säga det gör jag ett avtalsbrott och hela kampanjen blir ju helt misslyckad. Jag måste således säga att jag gillar produkten och inte yppa något om ekonomiska fördelar! Så fungerar det i verkligheten med marknadsföring.
Terje har själv skrivit på sin hemsida att de bytte till Pentax för att de gillar Pentax, de skulle inte använda något som de själva inte gillar.
Varför inte respektera detta?
Du antar automatiskt att Terje skriver så för att han får ekonomisk ersättning för det, medan jag faktiskt är övertygad om att han valde Pentax därför att han gillar Pentax. Alltså det som han själv har skrivit på sin hemsida.
Borg blev sponsrad av en rackettillverkare ja, men han valde den rackettillverkaren för att han spelade bäst med det märket. Han skulle inte tackat ja till en annan rackettillverkare även om de bjöd över. Varför? Därför att utrustning är viktig. Det är skillnad på träracketar, hybridracketar, natursenor och syntetiska sensor. Det blir olika slagkraft och spelsätt. Man väljer det som man spelar bäst med. Därför kunde inte Borg använda något annat racket än det han spelade med, för om han hade gjort det hade han fått sämre resultat.
Det här är ett exempel på att för vissa människor som behöver en viss utrustning för att prestera i sin yrkesverksamhet och profession, så är utrustningen så viktig att de inte skulle använda vad som helst bara de fick betalt för det. De måste gilla det för att kunna använda det.
Kreativa människor hämmas i sin kreativitet om de använder något som de inte gillar.
Jag väljer att tro på att Terje använder Pentax för han gillar Pentax, om ni vill kritisera mig för att jag respekterar hans val så för all del. Go ahead.
Jag tror ert problem att förstå detta hör samman med att det i er värld inte går att gilla Pentax, och därför menar ni att Terje får betalt för att han säger att han gillar Pentax.
Benjamin Kanarek sade upp avtalet med Canon och gick till Pentax och frågade dem om de vill sponsra honom för han gillar deras prylar. Pentax sponsrade honom i ett år. Nu sponsrar Pentax inte Benjamin Kanarek längre, och vet du vad? Han skriver fortfarande inlägg i alla forum över hur förtjust han är över Pentax och hur nöjd han är. Utan att få betalt för det!
Otroligt va?