sjost
Aktiv medlem
gerhardp skrev:
Det är som vanligt:
"Det är OK för mig att piratkopiera programvaror, filmer och musik. Att Hederliga Hanna, på grund av detta, får betala tre gånger mer än nödvändigt skiter jag i! När Hederliga Hanna ifrågasätter min trovärdighet, blir jag arg och ledsen..."
Det är alltid samma visa från samma individer. Om ni vill vara hobbyförbrytare och ha dubbelmoral så må det vara hänt. Lova bara att ni tar konsekvenserna av era gärningar och slutar gnälla när det slår tillbaka!
Det finns visst ett ord... Trångsynt var det ja!
/G
Om programvaran, filmerna och musiken hade varit en tredjedel så dyrt hade nog minst 3 ggr så många köpt dom med.
Alla har vi dubbelmoral, garanterat även du Gerhard, men det finns nivåer av dubbelmoral med. Att direkt stjäla en sak av någon eller att kopiera något är mycket stor skillnad på.
Om man tjänar pengar på att manipulera bilder i sitt piratkopierade photoshop anser jag det fel. en om folk sitter hem och fixar sina semsterbilder och liknande i en piratkopierad version, anser jag det bara vara bra reklam för firman. De personerna hade aldrig köpt programmet ändå för de pengarna det kostar.
Senast ändrad: