De flesta här är väl klädsamt skeptiska till det som finns idag utom de som är frälsta och inte kan se några problem alls.
---
Detta förefaller mig vara en rejäl felbedömning av situationen. Vill påstå att det är alldeles precis tvärtom!
ALLA kan se att OVF-sökarna är bättre än EVF:er i en del avseenden, även de allra mest EVF-frälsta (åtminstone alla jag hitintills har kommit i kontakt med). Då bör man ju kunna dra slutsatsen att enligt din definition så är 100% här "klädsamt skeptiska" till EVF. Detta är dock INTE detsamma som att det inte skulle finnas en hel del av dessa som redan idag direkt skulle komma att köra med en EVF-försedd kamera ifall de hade tillgång till någon, pga de fördelar dessa har i vissa sammanhang. Och denna grupp kommer självfallet att växa hela tiden, allteftersom EVF:erna blir bättre.
Och ATT denna grupp verkligen inte är obetydlig borde vara väldigt enkelt att konstatera, eftersom ifall detta vore fallet, så skulle Sony aldrig ha kunnat sälja mångdubbelt fler SLT-kameror än vad de säljer traditionella DSLR:er ... Sony säjer själva att efterfrågan på SLT-kamerorna blev mycket större än vad de hade förväntat sig. De beslöt ju t.o.m. att lägga ner produktionen av sin ena DSLR APS-C kamera (A560) för att kunna öka produktonen av främst A55:an.
Däremot har jag här stött på åtskilliga OVF-frälsta, som "inte kan se några problem alls" med just OVF:er ...
Tillhör inte t.ex. du själv denna grupp, eller?
---
EVF kommer att bli bättre med tiden ingen tror väl något annat.
---
Nähä? Ingen tror något annat? Måste då säga att jag får ett bestämt intryck av att herr Mesch själv inte delar sin egen åsikt här ...
---
Att tro att eftersläpningar och liknande kommer att bli lika bra som OVF är väl rätt naivt.
Verkligen? Med tanke på att eftersläpningen i den EVF som kommer att sitta i Sonys SLT-A77 (som avses komma att presenteras i slutet av nästa månad) är en storleksordning bättre än den som sitter i A33 och A55, så kanske det kan vara ett uttryck för "klädsam blygsamhet" att fråga sig var någonstans man istället kan hitta denna naivitet ...
PS Storleksordning = ungefär en faktor x10.
PS2 Och ja, jag tror att såväl Canon som Nikon önskar att de skulle ha kunnat leverera någon liten EVF-försedd kamera redan idag, spegellös eller ej ...
.
.